Gå til innhold

Elias er født :) og litt fødselshistorie..

Anbefalte innlegg

5 desember kom Elias til verden!

Han var 4224g og 51cm lang og er selfølgelig verdens nydeligste!!

Fødselen gikk kjempe greit, i forhold til de 2 andre jeg har hatt som har vart i 20 timerpluss :)

Det begynte med at vannet gikk kl 18 45.

Jeg ringte da sykehuset og de sa jeg måtte komme opp på en skjekk.

Så jeg satt meg i bilen og kjørte mot sykehuset alene, begynte å få vondt når jeg var kommet halvveis og måtte bare kjøre videre.

Da jeg kom opp sjekket de riene og sa jeg måtte ringe min samboer og be han komme så fort som mulig!!!

Hjelp, tenkte jeg!!!

Så jeg ringte og sa jeg var i full gang, han skulle komme med en gang måtte bare vente på at hans foreldre kom og kunne passe barna.

Da han kom kl 21 30 hadde jeg 4 cm åpning, og jeg hadde vært alene på sykehuset i 2 timer med grusomt vondt....

Da satt det for fullt igang, hadde rier med bare 10 sek mellomrom som var grusomt vonde og etter en time sjekket jordmor åpning igjen og da hadde jeg 9 cm så det gikk ganske fort :)

kl 23 00 sa jeg at jeg følte trykketrang og jordmor sa at det var bare å trykke...men jeg ville jo ha noe smertestillende først men det var hvist for sent...

Så jeg trykket og trykket og kl 23 43 kom Elias til verden :)

Hele fødselen varte i bare 5 timer og formen er ganske grei:))

Litt mangel på søvn, men sånn er det jo :)

Gikk over all forventning!!!

Gled dere !!

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Ja det har vært ganske kort mellom fødslene.

Elste jenta er 4 år og mellom mann er 2 år, og nå lillemann:)

Men jordmor sa om jeg noen gang skulle ha flere (selv om det ikke skjer) så ville den bli ca som denne fødselen, så det var jo bra og vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...