Gå til innhold

Blåmugg på hele vogna.....................åååå..teutoniatrekk kan vaskes på 60%?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff så kjipt da!!

Er det ikke slik at mugg ikke kan vaskes bort uansett da? eller tar jeg feil nå? Har av og til fått mugg på noen klær, å det har ikke gått bort i kokvask en gang.

Her er det jeg kunne finne i bruksanvisningen til min Teutonia:

Rengjøring av stoffdelene

Ved mindre flekker bruk en fuktig klut og rent vann, og rengjør forsiktig det aktuelle stedet. Unngå kraftig gnidning (særlig på mørke stoffer). Alle stoffdeler som kan tas av, kan normalt vaskes med et finvaskemiddel (uten optiske hvitemidler) i vaskemaskinen ved 30grader (skånsom vask). Se vaskeanvisning på stoffet.

Lykke til!

Kanskje du kan bruke sånn båtpresenning/markisevask først? Du må jo i hvert fall prøve deg med vask på minst 60 grader, hvis du skal ha noe håp om å drepe muggsporene.

Vi kjøpte en brukt teutonia for noen år siden, med mørkeblått vattert trekk. Jeg syntes den ble falmet og stygg i løpet av sommeren, så jeg kjøpte blå farge og farget den i vaskemaskjnen på 60 grader. Skulle egentlig bare vaskes på 40 grader, men det gikk helt bra. (Tror trekket må ha vært av bomull, siden det tok fargen så godt).

Ok...hmm...etter mye skruing og sånn så har vi nå fått av all trekket..

30grader...er jo lite! men om vi ikke er like helige som deg minmai, så krymper vi kanskje trekket...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...