Gå til innhold

Kun 7 dl mme etter 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skal jo kutte ned litt på mme når de begynner å få grøt og annen fast føde....men de anbefalte 7 dl, er det regnet med det man har i grøten, eller er det kun "rein" melk som de drikker utenom? Altså 7 dl melk, pluss evt 2-300 til grøt?

Skrevet

det er nok med det du har i grøten. men de blir jo bra mye mettere av grøt og trenger dermed ikke så mye melk. og så er det sikkert siden fleste parten da er slutta med natt mat.

Skrevet

Har hørt 5-600 ml jeg.

Mini har fått totalt (flaske og grøt) 440 ml siden han fylte 6 mnd.

Skrevet

Jeg har også hørt 5-6 dl totalt, med flaske og grøt. Men nå er ikke jeg ekspert på dette;)

Skrevet

Har hørt så mye forskjellig her inne. Noen sier ikke mer enn 5-600 ml i døgnet inkl. grøt. Andre mener at det er viktigere å holde seg under den mengden når de har fylt året, og at frem til da så skal de få det de vil ha.

Gutten min er 7 mnd. og får mellom 220 til 440 ml mme daglig + 2 x grøt med 200-220 ml vann.

Skrevet

Oisann....virker som snuppa her får en del for mye da. Hun får 880 totalt pr dag + grøtpulver da. Prøver å gi henne vann til grøten, men da begynner hun bare å grine, og gir seg ikke før hun får mer melk (altså det som er igjen av de 220 ml mme etter jeg har laget grøten). Da blir det ca 220 ml til frokost, 120 ml til lunch+grøt m melk av ca 100 ml, 220 ml til "middag" og 120 ml + grøt til kvelds. Vet ikke hvor jeg kan kutte når hun ikke vil ha vann?

Noen som har tips???

HI

Skrevet

lager dere grøt med melk?lager bare med vann eg...

Skrevet

Det står på pakken at man skal blande med melk. Hvilken grøt har du da?

HI

Skrevet

Det er jo melkepulver i de grøtene som skal blandes med vann, så det blir akkurat det samme.

Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at de skal holde seg under en viss mengde? Jeg vet de skal være under en liter i døgnet, men hvorfor under dette? Snuppa mi er liten/legger lite på seg, fra 4 til 5 mnd har hun kun gått opp 250 gram, så jeg kan liksom ikke se for meg at jeg om en mnd skal begynne å begrense matinntaket. Gir henne det hun vil ha og er glad til hvis hun spiser ekstra mye en dag.

Skrevet

Holle sine barnegrøter er visst uten melkepulver - bare et lite tips...

Skrevet

vi har havregrøt med aprikos og banan..og noen hvetegrøter... nestle... skal bare blandes med vann de..men er vel melkepulver i dem tenker jeg... så det blir vel noe det samme

Skrevet

Jeg tror det er for at ikke MME skal oppta plassen for. Det er fordi grøt inneholder mer vitaminer og energi enn MME. Jeg trodde nesten jeg forgiftet han da jeg ga han mer enn det som ble anbefalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...