Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 leste for lenge siden om ei som ammet valpene sine for å få opp melkeproduksjonen,noen som vet hvordan det gikk med henne? har det vært noen flere innlegg av henne her eller?
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Hmm...hadde det ikke vært enklere å pumpe seg
Vektjenta Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 ho,ho,ho! de valpene kommer i såfall til å bli overforet! Mennesker har jo den nest feteste melka av alle pattedyr på jorda =P
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 var jeg som ammet valpene mine,ville bare si at nei det var ikke lettere å pumpe seg for det fikk jeg ikke til historien bak dette var at valepne mine holdt på å dø og gutten min hadde en skade som gjorde at han fikk vondt når jeg ammet han mista nesten alt melk jeg hadde,men kom på denne iden da og det hjalp meg faktisk til å få opp melkeprodukjsonen igjen og gutten min fullammer enda og jenter det hadde ikke gått ann i dag hvis jeg ikke hadde ammet valpene mine det var 2 stk da de er i dag blitt noen fine valper og sunne og sterke
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 dette må være kødd? blir kvalm usj, noe så perverst og ekkelt
Læms Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 wow imponerende. Ikke ekkelt i det hele tatt. Snille smarte damen som reddet både valper og fikk melk til barnet sitt! I ny guinea tror jeg det var, ammer de grisene sine, det var noe med at det var kjempeviktig at grisene overlevde pga "økonomien" i et stammesamfunn der
moo Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Så flott - en vinn-vinn situasjon for alle, om noe uvanlig!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 eg må si eg synest det er ekkelt... ville nok aldri gjort det eg... fysj...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 ja, og jeg lar bikkja mi amme ungen.. Kødda! nei, jeg må si at jeg synes dette var kjempeekkelt! Og synes ikke noe om at barnet skal måtte dele brystet med en hund. Prøver å ikke være fordomsfull, men ...tenke,tenke. Nei, dette er ekkelt. Tror kanskje det er tull også. Ja...det må være tull
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 Kan hende det, men tenk på hvor mange som lar hunder slikke småbarn i ansiktet - æsj! Regner med at puppene ble vasket i mellomtida ...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 hallo dette er faktsik ikke kødd nei,jeg amma valpene mine og er stolt over at jeg gjorde det,det var for å redde valpene mine og jeg kan ikke skjønne hva det er så er så ekkelt med det?men uansett da så har jeg ikke bedt noen av dere sin meining her jeg svarte ho som spørte hvordan det gikk,de som kjøpte valpene av meg vet om historien også de ser bare positivt på det dem da+at sønnen min får mm og det er jo en fordel så kan dere som synes det er ekkelt bare synes det
Blomman Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 synes anonym var kjemepetøff som gjorde dette! Hun spurte til og med om "lov" inne på ammedbatten og jeg gikk god for at det sikkert måtte gå an så lenge hun forsikret seg om at melken var god nok for valpene og at hun var nøye med hygienen. Hun hdde hadde alt forhørt seg med vetrinr som sa at melken faktisk var bedre enn hundemelk (så flott da!) - og selvsagt skulle hun passe på hygienen. - og hun la vel ikke akkurat til babyen etter å ha ammet en valp uten å vaske seg. Synes dette er en fantastisk historie - tenk at hun nå kan få fulamme barnet sitt og reddet hundeliv! To fluer i en smekk - faktisk beundringsverdig. Vi har hver våre grenser, og selv kunnet jeg ikke gjort - men syns det er flott at hun gjorde det! - men nå er det jo noen her inne som syns det er ekkelt at barn ammes og da - så da er det kanskje ikke rart dere sjokkeres av dette....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 tusen takk for goe ord blomman,gutten min vokser fint og har det bra han bare det gjør at jeg vet at jeg gjorde det rette den gangen god jul til deg hvertfall og takk for støtten din
Blomman Skrevet 10. desember 2006 #15 Skrevet 10. desember 2006 Kommer snart en julehilsen i posten din.... bladet blir sendt deg!! (tror det kommer denne uke....) Utradisjonelt det du gjorde - men superbra!! God jul til deg og!
april 06;) + mai 09* Skrevet 10. desember 2006 #16 Skrevet 10. desember 2006 Synes også dette var flott jeg, om en veldig kontroversiellt. Synes det er trangsynt av folk å spontant slenge ut om at dette er "ekkelt", og "perverst". Perverst kan brukes om det noen enslige bønder gjør med (mot) dyrene sine. Ordet har en seksuell betydning, og det er jo på ingen måte snakk om noe seksuelt i denne sammenhengen. Det er snevert å være så farget av vår tids seksualisering av brystene. La det surre noen timer ihvertfall før dere svarer, og prøv i det minste å se ting fra mer enn et synspunkt. Som sagt her er ingen spurt om sin mening, så da kan en holde dritt-kommentarene for seg selv.
KaMa Skrevet 10. desember 2006 #17 Skrevet 10. desember 2006 Slenger meg på denne, til tross for at jeg ikke er her så ofte. Syns det var knall gjort. Klarer ikke helt med min beste evne å se hva i all verden som var ekkelt. ..og jeg ser ikke bort fra at jeg faktisk ville gjort det samme om jeg hadde vært i en lignende situasjon. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #18 Skrevet 10. desember 2006 Kan ikke for mitt bare liv skjønne hva som er ekkelt med det her jeg.Men etter å ha lest i flere tråder her inne ser det jo ut til at damene her inne synes det meste er ekkelt da...Kjempebra at valpene overlevde,og at ungen ammer enda:)
Videlivi Skrevet 10. desember 2006 #19 Skrevet 10. desember 2006 artig historie, bra at valpene har det fint nå! ( bare tenker på tennene dems jeg, og håper det ikke gjorde vondt...) =)
akt80 & Sara Emilie Skrevet 10. desember 2006 #20 Skrevet 10. desember 2006 sitter her like sjokket etter å ha prøvd å finne fine sider ved å legge en valp til sitt eget bryst.. men syns bare det er ekkelt. om det var så viktig at de fikk din mm for å overleve kunne du ikkje ha pumpet deg og gitt med sprøyte?
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #21 Skrevet 10. desember 2006 Hun skrev jo at hun ikke fikk pumpet seg.Syns det var flott gjort jeg!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #22 Skrevet 10. desember 2006 Hun sier jo at hun ikke fikk til pumping - mange som ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #23 Skrevet 10. desember 2006 heia ville du gitt bayen din mat med sprøyte?disse valpene ahdde behov for å suge dem å + at jeg sparte meg for mye av arbeidet når dem fikk diet skikkelig og da visste jeg at dem fikk den maten de skulle ha hehe merka ikke noe til tennene dems da hehe så de hadde bamhjertighet med meg for dere som lurer hvilken hunderase det var kan jeg fortelle at det var boxer og begge jentene bor på østlandet i dag og gjør det godt på utstilling også som valper alså hehe
Herkules Skrevet 10. desember 2006 #24 Skrevet 10. desember 2006 Hei nå begynte jeg faktisk å gråte:) Syns det var fantastisk det du gjorde og jeg tror nok jeg ville gjort det samme selv særlig om det kunne redde liv. Da jeg kom til dit siste innlegg her så kom tårene "Boxereiere er ikke som andre hundeeiere!" selvfølgelig var det boxere du hadde -som du kanskje skjønner har jeg en herlig boxerjente selv:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #25 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har tenkt på det noen timer, slik som aprilbaby sa. Desverre synes jeg det er like ekkelt. Nå har ikke jeg noe nært forhold til dyr, og synes dyr er dyr og mennesker er mennesker, og mennesket er i mine øyne mye mer verd enn en hund. (Så når du sammenlikner det forslaget med å gi sprøyte til valp, med å gi til sitt barn, så stiller jeg meg uforstående til det). Jeg synes også det er ekkelt med folk som spiser av samme tallerken som hunden, selv om den har vært i oppvaskmaskinen. Og jeg synes også det er ekkelt med hunder som slikker mennesker i ansiktet. Slik at dere vet mitt utgangspunkt!! MEN jeg har respekt for at vi er ulike, og at du gjorde det du gjorde. Så det var jo tøft gjort likevel da! Selv håper jeg ikke at moren min hadde fortalt meg det dersom hun hadde ammet både bikkjene og meg, da jeg var liten.. Men takk for at du fortalte det. Interessant var det jo. Er det ikke Tori Amos som har et platecover der hun ammer en valp (eller om det er et annet dyr)? Skal tenke på det enda litt mer jeg,.. mener ikke å kritisere deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå