Gå til innhold

flere som går med åpning??

Anbefalte innlegg

jeg går nå rundt med 3 cm åpning og lekker fostervann.. jm sa det ikke var farlig.. men usj og ubehagelig det er ... blir jo litt bekymmret jeg da når JM og gynekolog sa jeg var veldig moden livmorhalsen var 2,3 cm lang nå bare og de mente jeg var i en tidlig fødsel fase.. og at det ikke kunne være mere en 1 uke igjenn før det skjedde noe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7409440-flere-som-g%C3%A5r-med-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nok gått med åpning ei stund selv jeg men lekker ikke fostervann da... Har trodd lillegutt skulle komme mange ganger alt gitt, men går her like hærlig jeg...

Var visst ikke uvanlig så lenge en hadde født før, har du flere barn forresten?

nei, dette er mitt 1 barn... hmmm.... har mens termin i dag og UL termin neste søndag , så de på sykehuset mente lillegutt kom før.. hmmm.. syntes det er litt ekkelt og tenke på at jeg går her med åpnig opp til den lille da... men var jo ikke farlig,,,, men vet du om det er denne strippingen det kalles når jordmor hjelper til og åpne litt med fingrene?? hu gjorde det på meg på fredag nemlig og det var forbaskade vondt...

Får da håpe han kommer før da, jeg liker ikke du lekker fostervann men håper dem følger deg nøye opp av den grunn...

Ja ho har nok strippet deg litt da, skjedde det ikkeno etterpå da ell??

Har blitt strippet noen ganger jeg også men til ingen nytte gitt...

For å si det sånn så har jeg gått over tiden med dem to andre mine også, så var jo nesten forventet at jeg skulle gjøre det igjen men fy og kjedelig det er.... :-(

Har vel prøvd det meste denne gangen, akupunktur osv men men som sagt så sitter jeg her på overtid nok engang...

Det er det som er stripping ja. Er i tillegg vanlig å løsne fosterhinnene litt fra livmorveggen - synes det var forbasket vondt jeg for min del. Ble strippet forrige uke. Har 1cm åpning, og tappen er helt myk. Godt å vite at barnet ligger inne i to fosterhinner, så det er ikke heelt åpent inn selv om man har åpning. Synes det var rart å høre legen si at du har 1cm, og nå tar jeg på hodet.

Kjenner dere at dere har opning, eller hadde dere ikkje hatt peiling vist ikkje jordmor hadde skjekket det? Eg fekk beskjed i uke 30 at livmortappen var blitt bløt, så kynnene mine hadde vert ganske kraftige og hadde hatt virkning. Men siden da har eg ikkje skjekket nedentil. Har jo hatt masse masse vonde kynner og til tider rier etter dette, så da lurte eg bare på om eg faktisk kan gå med opning uten å vite det sjølv!!?? Er 39+2 i dag

Annonse

Skal på torsdag vist det ikkje har komt noe til da. Nei er nok bare å smøre seg med tolmodighet. Har no hatt ein del vonde kynner siden i går kveld, men er ikkje noe system i dei. Tenkte meg ut å gå ein tur no snart, kanskje det får fart på sakene.....

den ytterste fostrevannsekken har det gått hull på.. så lekker litt vann fra den, ungen terrer igjenn med hodet så kommer bare noen dråper ,, men har kommet det hver dag siden fredag.. hmmm skulle gi beskjed om jeg fikk feber el smerter, el seff hvis vannet gikk da.. hehe.. men når jeg ble strippet så fikk jeg kynnere etterpå men ikke så mye....

Annonse

Du får spørre om ho kan sjekke deg da visst ikke du har vært så heldig å født før den tid, man blir jo så utrolig utålmodig sånn på slutten også.....

Gå deg en god tur du, det kan hjelpe veldig på:-)

Ønsker deg masse lykke til:o)

Åh ja sånn og forstå, men dem sjekke vel at du hadde nok fostervann ellers håper jeg??

Nei uff vil ikke ut min heller og nå er jeg ganske så utålmodig her....

Han har lurt meg endel ganger kan man si, men det stopper jo bare opp igjen jo:-(

Har gått med 3 cm åpning, moden og tapp på 1 cm i ei og ei halv uke nå. Sku ringe i morra og få ny time om jeg ikke har fødd før da. Ser ikke ut til at det skal skje med det første. Jeg er tredjegangs og kan vist gå slik lenge.

hmmm.... skal ringe opp igjenn jeg oxo om jeg fortsetter og lekke vann... tror dere at de setter igang da?? hehe han ligger konstant og presser hodet hardt ned i bekkenet og når jeg kjenner det så renner det litt.... har jo Ul termin om en uke så er jo lov og håpe.. hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...