Gå til innhold

Ullevaal pasienthotell?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hørt om blandede erfaringer når det gjelder å føde på Ullevaal og opphold på pasienthotellet. kan noen fortelle meg om sine opplevelser - positivt/negativt? Jeg trodde det var veldig greit å være der, men nå hører jeg kjipe historier om dårlig oppfølging og lite hjelp hvis man f. eks. får ammeproblemer. Jeg er jo klar over at tida er knapp for ansatte på norske sykehus, men nå har jeg plutselig blitt veldig redd for å ikke føler meg trygg og få den oppfølgingen jeg kanskje trenger. Kan man gjøre noe på forhånd for å sikre seg god oppfølging/hjelp...?

Håper på gode råd og svar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7409439-ullevaal-pasienthotell/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring var at barsel på Ullevål er skikkelig dårlig. Jeg fikk ikke noe hjelp med noe der ! Hotellet var himmelen i forhold med en super jordmor som hjalp med alt fra amming til stelling, så når jeg og mannen min dro derifra følte vi oss trygge. Vi fikk også ringe til henne på hotellet den første uken dersom det var noe.....

Jeg kommer til å grine meg til å få dra rett på hotellet denne gangen ! (Føder om ca 14 dager !!!!)

Lykke til

Takk for svar, selv om det var litt deprimerende! Jeg trodde det funket sånn automatisk at man fødte på Ullevaal og så ble flytta til pasienthotellet? Kan man flytte rett dit/føde der? Jeg fikser ikke tanken på å ikke få hjelp hvis jeg trenger det. Bør jeg søke om å flytte til et annet sykehus, er Rikshospitalet bedre? Er det noe jeg kan gjøre for å forsikre meg om at det blir så bra som mulig?

Lykke til med fødsel om 2 uker!

Jeg fødte min første på Ullevål nå i februar, da var det fødeboom. Første ble jeg nektet å føde der når vi møtte opp, men da de sjekket hadde jeg full åpning og da kunne de jo ikke flytte meg til annet sykehus..

Sønnen min ble føst kl tre på ettermiddagen, jeg lå på fødeavdelingen hvor jeg delte rom med tre andre nybakgte mødre et døgn. Vi lå og hørte alle de skrikende fødende et helt døgn. En forfredelig opplevelse. MEN det personellet som var på avdelingen var helt fantastiske, de kom løpende til med en gang en baby gråt, og hjalp til med alt vi ba om og mer til. Hele 24t etter fødselen ble jeg flyttet til hotellet. (man blir flyttet hit automatisk når alt er bra med mor og barn) Der fikk vi ikke noe hjelp i det hele tatt, for de hadde så mange andre med nyfødte barn å ta seg av så vi måtte vente, for vår var jo allerede 1 dag. Ble sendt hjem etter 1 døgn på hotellet fordi de trengte rommet til noen andre. Mamma og svigermor måtte hjelpe meg i gang med ammingen!

Nå er det blitt MYE bedre på Ullevål etter alt fokuset i media det var på den tiden jeg fødte, (uheldigvis for oss som var midt i det) men for meg var det helt forferdelig opplevelse som førstegangsfødende å bli behandlet slik på hotellet! Den som er bra med hotellet er at besøkende kan komme og gå som de vil, og at å ha et eget rom er helt fantastik deilig når man er sliten etter fødsel og maset som følger med. Dessuten gir jo hotellet den nystiftede familien til å være sammen uten andre nystiftede familien i nabosengen - upriselig opplevelse det:)

• 2 uker senere...

Fødte førstemann på Ullevål og havna på pasienthotellet etterpå. Det er 3 år siden. Man kommer til pasienthotellet hvis alt er i orden med mor og barn etter fødselen. Jeg har bare positive ting å si om pasienthotellet. Synes det var deilig å være der. Fikk hjelp til amminga selv om hjelpen var av varierende kvalitet - noenting er greitt å finne ut av etterhvert, hva som passer for deg og ditt barn. Føtes som et hotell. Hadde eget bad, stort rom med dobbeltseng og tv på rommet og mannen min var der hele tiden. Spiste deilig mat i restauranten. Helt topp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...