*dani* Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Hei! Sorry den litt personlege overskrifta, men las at du hadde hatt trøske ei god stund og hadde funne ei løsning. Guten min er snart 4 mnd og vi har nok hatt det heile tida, merka det med at eg hadde stikkande og brennande smerter under og etter amming, eg trudde det var vondt å amme. Når me såg etter var han kvit i munnen og eg begynte med mycostatin, liniment i munn hans og på brysta mine, etter kvart fekk eg salve på puupane. Mycostatin hjalp men med ein gong eg slutta kom det tilbake, no svir det like ille, og han er kvit i munnen igjen......uff....sprmål er kan eg fortsette med myco. i evig tid?? HAr brukt det i 6 veker før eg slutta. Og ka med den lapis greia du fikk? funka det bedre? Du seier du ikkje er blitt kvitt det, men er det fortsatt like vondt? Må vurdere å slutte å amme tidlegare enn planlagt viss eg aldri blir kvitt det....er så jæ.... vondt!!! Men viss eg kan bruke den salven, mycostatin heile tida, er det litt bedre. KJempefint viss du tar deg tid til å svare.......føler IKKJE at verken helsesøster eller legar veit nok om dette og det er veldig irriterande! Skulle gjerne ha visst litt om dine erfaringar ang.lege og og korhen du eventuelt fekk hjelp til slutt. Takk takk.....
Blomman Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 kanskje du trenger en kur med diflucan... les på ammehjelpen.no om sopp/trøske der er det og linker til behandling- skrevet bla Gro Nylander- skriv ut og ta med til legen
Babykilo Skrevet 11. desember 2006 #3 Skrevet 11. desember 2006 Stakkars, jeg vet hvordan du har det! Etter at jeg begynte med lapisløsningen ble det bedre og den har jeg ikke brukt på et par uker nå, og ingen sopp! Jeg brukte mycostatin miksturen på puppene før det og det hjalp som du sa, men kommer tilbake. Min lege sa at alt som er kremer og salver på brystvorter er noe dritt for sprekker får aldri gro da. Han hadde visst lært dette av erfarne jordmødre sa han, han er litt natur-medisin-interessert. Etter hans råd smurte jeg litt mm på brystvortene etter amming, lot det lufttørke og hadde på lapisløsning. Denne løsningen kan du drikke, så lite konsentrert er den, og babyen kan bare suge i vei uten å vaske bort. Etter noen dager var det bra. Jeg fortsatte med den en stund for sikkerhets skyld. Nei, det er ikke vondt lenger i det hele tatt! Hvis du ikke får til dette vil jeg anbefale å bruke miksturen istedetfor salven, bedre for deg og baby. Og i følge min lege var det ikke nødvendig å behandle babyen, han plages ikke av det, det er verre med masse mikstur! Lykke til!
*dani* Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2006 Takk for svar.....har begynt med salven igjen....fordi det er så vondt....men no skal eg ringe lege og helsesøster og spørre om den lapisløsninga.. Til Blomman: ka er det?? Antibiotika?? Har lest alt Gro Nylander har å sei men det hjelper lite når det er legen min som skal medisinere meg......ho er ikkje akkurat ammeekspert for å sei det sånn. TUsen takk for alle råd!!
Babykilo Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Prøv linimentet (flaska, ikke sant?) på puppene. Setter seg ikke i sprekker som krem og la det lufttørke. Kanskje litt bedre. Men ta opp dette med lapiløsning til legen, kanskje det ringer en bjelle for henne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå