Gå til innhold

Bugaboo - er den funksjonell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp. Var og så på Bugaboo i går, og jeg må si at den virka som en drøm å trille ( i butikken, vel og merke). Jeg syntes den var svinedyr, men vi har ikke bil og kommer til å bruke vogna MYE, både i byen og på tur i Marka (bor midt i byen i Oslo). Det er derfor kjempeviktig for meg at den er funksjonell. Så: Hvor funksjonelt er det med de små framhjulene når det blir vinter? Jeg vet det kommer nye "vinterhjul", men er det noen som egentlig har hatt en Bugaboo-vogn i noen år på forskjellig føre som kan fortelle hvor god den egentlig er? Jeg er ikke interessert i å betale 8500 kroner for ei jålevogn, men hvis den koster det fordi den er verdt det, kunne jeg tenke meg den :-)

Det med fargekombinasjoner etc. interesserer meg ikke, jeg vil ha en svart og enkel og superfunksjonell vogn som passer til alle behov fram til ungen er 3 + år.

Egentlig hadde jeg bestemt meg for en Emmaljunga Duo Edge, men Bugabooen veier halvparten så mye og virker like stabil og med like stor bag. Så, er dette vogna som "har alt"? Eller bør jeg gå for Emmaljungaen?

Blir veldig takknemmelig for svar, ettersom vogna må bestilles snart (baby i mars).

Takker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å bestille over internett? Det gjorde jeg. Har dessverre ikke konkret erfaring med vogna ennå, så det skal jeg ikke prøve å svare deg på (Du har sikkert lest de andre trådene på førstesiden her nå om Bugaboo). Jeg bestilte fra www.bebiezaak.nl. Snakket masse med John der på telefon. Han var superflink til å følge opp. Vet også at Babytrader selger Bugaboo billigere enn f. eks. Fru Lyng. De har annonse på nybaktmamma.com. Sjekk også tråder der om vogna under barnevognforumet. MAnge med mye erfaring der.

Vi bor på Adamstuen og vil gjerne ha en enkel og lett vogn i byen, i bilen og design er viktig for oss. Derfor ble det buggis.

Skrevet

jeg vurderte sterkt denne vogna. Bor også i oslo, ikke bil og er MYE ute og går tur. Det som ble avgjørende for oss bl annet var at selv med full liggestilling barnet blir "sittende" i sportsdelen hvis du skjønner. Vet jo ikke hvor lenge det er plass i bagen, og ville gjerne at en 7mnd gammel baby skal få ligge flatt. Dessuten likte ikke sambo vogna... Vi kjøpte emmaljunga city cross - er kjempefornøyd.

Skrevet

Takk for kjapt svar.

Hvor mye betalte du for vogna på internett? Hva med garanti, reparasjon hvis noe skjer etc. etc.

Jeg så vogna på Babyshop, ikke Fru Lyng. Der kosta den også 8500, og det er jo stivt. Men som sagt - er vogna verdt, det vil jeg gjerne ha den :-)

Skrevet

Jeg betalte ca 5700 med en del ekstrautstyr: stellebag, parasol, bilstoladaptere. I tillegg kom moms på 1800. Tok egentlig vogna på firmaet til samboeren min for å få mva refundert, og da ville det blitt billig. Klarte imidlertid å oppgi meg som eier og mottaker i stedet for han, så der dumma jeg meg rett og slett ut.

Evt. kan du maile John for å forhøre deg: [email protected]. Jeg føler meg trygg på hjelp derfra om jeg må reklamere på noe.

Har selv jobbet på Fru Lyng og vet at vogner lett går i stykker, så jeg skjønner også de som vil handle i Norge. Vi tok sjansen likevel.

Skrevet

Hei..

Vi har nå bestemt oss for bugaboo til smula vår. Vi bor midt i København uten bil og dette er den deiligste vogna vi har testet ut inntil videre (og vi har sett på mange).

Her i København får man den til 6600,- dkk og det er vel ca 7200,- nok. så det er litt å spare der.

Har sjekket prisene i Sverige og der ligger den til 8700,- sek som er ca 7800,- nok.

Skrevet

Det var ein test iforbindelse med moderne vogner, det var vel foreldre og barn. der kom den vogna på nest siste plass og det var qvinny som kom best ut. Jeg synes den vogna har mange gode løsninger men ville aldri ha den. Kor stor plass er det når du har handlet? Holder meg til Simo og har hatt 5 stk,alltid fått topp sørvis der. Dette er mine ord og alle har sine meninger.

Skrevet

Hei!

Vogna er så absolutt funksjonell.Vi begynte med en Frog til vår da ettåring for 2 år siden.Kjøpte så en cameleon og guttungen har nå brukt vogna i ett år. Den er super. Jeg bor på landet og har ikke hatt behov for ekstra store hjul, Det jeg har gjort når det er my snø og ubrøytet er at jeg vipper vogna i tohjuls modus.Da forserer vi brøytekanter m.m så det suser.Noe av det geniale med vogna er at den er , har god plass til store barn, og har mange bruksområder.

Sportsvogn sete-delen er deignet på en slik måte at barnet får god avlastning på rygg, og gir en optimal sove stilling.

Ser noen i tråden her nevner handlekurven.Den er stor! Og man kan snurpe den igjen på toppen slik at varene ikke detter ut om man skal løfte vogna inn på trikken/bussen.

Kan du ikke spørre mer om det er noen konkrete ting du lurer på? :o)

Skrevet

Ja, den er funksjonell! Og ellers veldig flott på alle måter. jeg har hatt den i et par måneder til snuppa på 9 mnd, og er superfornøyd. Brukte aldri bagdelen, men har hørt at den er stor og lun, og kan bruker leeenge...

Kjøpte vognen fra www.babytrader.co.uk (Nederland) og betalte 6800,- totalt (dvs. inkl. moms 25 % og tollgebyr ca 170 kr). Det er ikke toll på barneutstyr. Den kom i posten etter 10 dager. Kan anbefales! Man sparer ihvertfall noen kroner... :)

Vognen dekker ihvertfall alle mine behov. Bor også midt i byen, er mye ute og går også i skog og mark samt inn/ut på buss/trikk/bil. Har foreløpig ikke støtt på noen problemer. Men kommer til å kjøpe de store vinterhjulene når snøen kommer.

Det jeg liker best med vognen er at den er så liten og nett. Og snuppa sitter som en liten dronning. Enkelt også, å skifte fra ligge til sittestilling. Supergod plass i handlekurven by the way!

Vognen kan altså anbefales på det varmeste! :) Lykke til!

Skrevet

Hvis du ser på finn.no er det en annonse på nye Bugaboo Cameleon til 6999,- Bare et lite tips :)

Skrevet

Hun som selger er etter hva jeg har forstått ikke autorisert bugaboo-forhandler. Og da er det visstnok ikke samme service fra bugaboo i nederland dersom noe skulle gå galt...

Skrevet

Jeg brukte vognen til mitt første barn (det var den gamle typen som het Frog). Jeg rett og slett elsker vognen! Den er utrolig lett å trille, enkel å plassere hjemme i en trang gang. Enkel å folde sammen om du skal ha den i bil eller må bære understellet opp en trapp.

En nevnte at det er et problem at barnet blir liggende i sittestilling når man tar i bruk sportsdelen. Dette har jeg aldri opplevd som noe problem i det hele tatt. Byttet til sportsdelen da snuppa var 5-6 mnd (kun av praktiske årsaker det var forsatt plass til å ligge) og det fungerte topp. Når hun sovnet i sittende stilling var det enkelt å legge ned setet uten at hun våknet. Hente til og med at jeg tok av sportsdelen og vendte den mot meg slik at jeg kunne se henne mens hun sov. Det var lett som bare det :o)

Jeg rett og slett digger vognen. Den er stilig og praktisk. For 3 år siden var det ikke mange slike vogner i Oslo. Husker at jeg var på ferie hjemme i Norge og lurte på hvorfor i alle dager Oslofolk gikk rundt med de digre "drågene" av noen vogner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...