Gå til innhold

Nytt spørsmål om klær...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg helt grønn når det gjelder klær og utstyr til den lille - det er på grensen til flaut...

Hva består egentlig et hentesett av?

Hva er en brillebukse?

Bruker man body og sparkebukse samtidig? (synes det blir mye knapper av det...)

Heter det sparkebukse også når det er med ermer?

Fristet til å bruke anonymknappen, men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hentesett??? Brillebukse??? WHAT!?

Ikke bare du som ikke kan det der altså....

Skrevet

Ord og uttrykk jeg fant i en liste et eller annet sted på nettet som jeg tenkte å bruke som utgangspunkt for innkjøp. Kom hjem fra shopping i går like klok med to ullstrømpebukser og tre par sokker...

Godt det ikke bare er meg som ikke her heeelt oversikten... =)

Kanskje noen av de erfarne flergangsfødende kan hjelpe?

Skrevet

* Hentesett er visst det settet babyen har på seg da de skal hjem fra sykehuset. Jeg kaller det klær!

* Brillebukse er en truse (tror jeg)

* Ja, man bruker body og sparkebukse samtidig.

Om det er en hel sparke-dress bruker jeg en kort-ermet body under eller truse, det kommer litt an på hvordan dressen er. (glidelås/knapper/åpninger)

Skrevet

Som svart over, er hentesett det antrekket som babyen hentes fra sykehuset i. Altså antrekket som de har på seg når de skal få bli med hjem. Man trenger ikke mer klær med seg på sykehuset enn det antrekket de skal ha på seg når man skal hjem, resten får man låne der.

Brillebukse er en form for truse, ja. Her er en link som har bilde av de, slik at du får se hvordan de ser ut:

http://www.sparkjop.no/default.asp?Product=110889-3

Man bruker enten brillebukse og undertrøye, eller body til babyen.

Skrevet

Brillebukse blir brukt sammen med en t-shirt i stedet for å bruke body....

Skrevet

Er ikke dumme spørsmål dette! Er ikke heelt sikker selv, enda jeg HAR baby =)

Et hentesett er klærna du henter babyen hjem fra sykehuset i. Body, bukse, dress, lue, votter, sokker, dress.

Brillebukse er vel en slags truse til å ha utenpå bleie tror jeg.

Bruker body og sparkebukse samtidig ja. Er ikke mange knapper i bodyen, så det går helt fint. Må han noe under sparkebuksa, og genser vil bare krype oppover ryggen.

Sparkebukse er vel helst dem som går over skuldrene med seler og har fot, men uten armer. Med armer blir det mer pysj

Skrevet

Det finnes da hele drakter med armer (sparkebukser med armer?) som ikke er pysjamaser.

Skrevet

Forsåvidt finnes også sparkebukser uten fot..

Skrevet

hentesett blir som oftest slikt stikker tøy ,altså alt utenom undertøyet:

lue,sokker bukse og jakke..gjerne i ull ..

Skrevet

Ja, men da er jeg blitt litt klokere. Tusen takk for oppklarende svar alle sammen! Da kan jeg jo prøve meg på en ny shoppingrunde. Men får vel gjerne prøve å styre meg litt - det er vel ikke umulig at det dukker opp en liten rosa sak eller to ifm julen.. =)

Ha en fin søndag damer :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...