Gå til innhold

Noen som skal filme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tidligere har filmet ved ett keisersnitt? Har kjøpt oss videokamera, og lurte på om noen vet om det er lov for pappaen å ta med videokamera inn på operasjonssalen. Skal ikke filme oppi operasjonen, men kanskje rett etter at babyen blir tatt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke anelse, men det er jo bare å spørre sykehuset om dette :)

Skrevet

Det er ikke lov i norge å filme en fødsel verken vanlig eller ved keisersnitt, men man kan filme rett etter når den er ute. =)

lykke til.

Skrevet

Kjenner fler som har filmet fødsel. Hvor står det at det ikke er lov???

Man bestemmer jo det selv så lenge svangeskapet har gått normalt....

Skrevet

Vi har fått brev om at de ikke tillater filming under fødsel/ks lenger ved sykehust jeg skal på...

Skrevet

hei

jeg har filmet nummer 2 og 3 og saa lenge jordmor tilater det saa er det ikke noe i veien a filme en fodsel, men ved keisersnitt saa er det ikke lov aa filme for etterpa.

og da menes det aa filme naar ungen stelles og veies paa et annet rom enn oprasjonsalen.

jeg skal nok ikke filme fodselen denne gangen da jeg heller vil ha bilder enn film. saa tro jeg det blir mer enn nok for pappaen denne gangen da det er forste gangen han er med paa en fodsel.

han er ikke faren til mine andre barn.

Skrevet

det er litt rart at man ikke kan filme sin egen fødsel engang da! det kan jo ikke ha noe med infeksjonsfaren å gjøre dersom det er en vanlig fødsel.Skjønner det med ett keisersnitt. Vi får ta med kameraet og se hva de sier. Får i alle fall filme rett etter, hvis ikke pappaen er alt for skjelven på hånda:-)

Skrevet

Vi vil filme fødsel. Har ønsket meg filmstativ til jul. Får høre med sykehuset når vi skal dit på omvisning.

Skrevet

Hvorfor i all verden vil noen filme fødselen sin??? Skjønner at det er en spesiell begivenhet, men når ser man på en slik film igjen? Hvor mor har sinnsyke smerter? Er det far som filmer? Bør ikke han heller støtte mor enn å tenke på hvilken vinkel som gir best lys etc? Hva hvis det skulle skje noe under fødselen?

Skrevet

jeg skal filme. det handler ikke om å ha en film som skal settes på i all offentlighet. det er en film som jeg kan ha å se i ettertid. jeg angrer på at jeg ikke filmet første gang, og skal helt klart gjøre det nå. det er mye man glemmer fort, og man er ofte så omtåket at man ikke får med seg alt som skjer, så jeg gleder meg til å se den etterpå. man står selvfølgelig ikke "der nede" å filmer.. og man filmer heller ikke hele fødselen i strekk (med mindre man har stativ) så mannen har nok tid til å støtte opp om oss likevel vil jeg tro..

Skrevet

Vi er absolutt ikke typene til å ønske å ha selve fødselen på film, Men når det gjelder at sykehusene vil ha det, kan det ha med personvernet til helsepersonellet å gjøre. De vet ikke hva filmen blir brukt til i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...