Gå til innhold

Lavt blodtrykk, uke 22

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med mitt 3. barn, og har den siste tiden opplevd ubehag pga. lavt blodtrykk. Det ligger på ca 90/50 med en puls på 70-80. Jeg er kvalm og svimmel, har hjertebank og føler at jeg er i dårlig form. Det jeg har fått inntrykk av er at det som kan hjelpe, er litt mosjon og mye veske. Noen med erfaring? Hva kan gjøres, nå er jeg lei av å være kvalm og dårlig! (Har vært veldig kvalm hele svangerskapet til nå!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo normalt at blodtrykket synker i perioder av svangerskapet, men kjedelig når man blir så plaget av det. Er vel dessverre ikke så mye man kan gjøre med det, utenom å drikke mye som du nevner (og husk å drikke regelmessig). I tillegg kan du prøve å spise litt ekstra salt (nøtter, salte kjeks etc). Salt binder væske i kroppen og gjør at blodtrykket vil stige. Så får du bare trøste deg med at det i alle fall ikke er farlig selv om det er slitsomt!

God bedring!! :-)

Skrevet

Hei!

Lavt BT er noe dritt! Jeg er 14+4 i dag, og har fått lavt BT jeg også. Men litt høyere enn ditt.. Jeg ville rådført meg med legen om hva som kan gjøres. For lavt BT over lang tid er ikke bra for kroppen. Få i deg mye væske og greit og mosjonere litt.. Men det er ikke lett om man blir svimmel og kvalm hele tiden.

Ring legen din og hør med han om tips ;)

Skrevet

Hei

Jeg var hos legevakten og fikk beskjed at jeg hadde lavt blodtrykk for noen uker siden

Dette fikk jeg tips om:

ha beina høyt når jeg sitter

hvile masse

drikke masse vann

ikke stresse

dursje i lunkent vann - ikke varmt vann

Her på Bim sidene har jeg fått tips om å spise litt lakris - det gjør at blodtrykket blir høyre.

Lykke til - trøsteklem fra

Skrevet

Takk for svar! Jeg har prøvd å følge råd - drikker og spiser regelmessig, går en lang tur og bruker støttestrømper. har ikke jobbet siden onsdag. Men jeg er skikkelig redd for å måtte være hjemme! Orker ikke tanken på å dille hjemme - har ikke noe å ta meg til! Det er det verste jeg vet! Men om det hjelper med de rådene som er gitt, kan det være at det går fint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...