Gå til innhold

Noen som har opplevd svangerskap utenfor livmora, hvordan kjennes det ut?


Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Jeg er litt redd for at jeg har det jeg..

 

Testet kjempepositivt på mange grav.tester og fikk også pos

blodprøve... Men jeg har hatt så vondt på den ene siden i det siste.

Akkurat som om spiren har festet seg der.. Det gjør av og til

sinnssykt vondt... :(

 

Det stikker voldsomt på den ene siden....

Har hørt at stikninger er normalt, men ser for meg at det stikker litt

over alt da?? Jeg har som sagt bare på høyre side.

 

Har ellers ingen merkbare symptomer...

 

Vil man ha lav hcg om det er utenfor livmora?

Jeg må legge til at jeg hadde høy hcg da den ble tatt.

Den var på 408, da var jeg 4 uker på vei....

 

Er i dag 5+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vet jeg ikke helt, for vi har ikke hatt sex etter vi har testet

pos.. Grunnen et at jeg går på progesterontilskudd (crinone)

som taes vaginalt. Det er ekkelt synes jeg, og verken jeg eller

mannen blir veldig tente når jeg lekker crinone dagen lang :(

 

så jeg vet ikke, men jeg ser liksom ikke for meg at det skal

gjøre vondt nå, til tross for disse smertene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.du skjønner det at ei venninde av meg hadde fått spiren sin i en av eggstokkene(!?) og hadde en del vondt i magen,og når hu var 9 uker på vei sprakk hele eggstokken og alt sammen.egentlig ska man jo finne ut av det mye før det da.men da hadde hu så vondt i magen at hu viste ikke sine arme råd.det var hennes historie,og min er at jeg har ganske mye stikkinger på høyre side og nesten ikke noe på venstre,og her er alt i orden er 10+3.men hvis det hadde betrygget deg ville jeg tatt en tur til legen og fått skjekke det.tilfelle,men det er veldig sjelden sånt skjer.lykke til hvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL den 22. des, da er jeg 6+6.

 

Denne graviditeten er et resutat av prøverør, så jeg får

heldigvis mye oppfølging. Synes bare at to uker er lang tid når

man engster seg..

 

Men man ser jo ikke så mye på UL nå..

 

Jeg får prøve å roe meg ned, og slappe litt av, og tenke positive

tanker. Det er jo faktisk en veldig liten sjanse for at det skal

skje... Også i og med at de plasserer egget i livmora...

 

Men, det kan jo skli ut.

 

Nei, inn med positive tanker nå..

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at du engster deg,har tenkt de tankene selv,men det går jo som regel bra.krysser fingrer og tær for deg så får jeg høre hvordan det går med deg etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du trenger å engste deg vennen. Snakket med svigerinna mi i helga ( hun er også gravid) og hun sier at hun har hatt skikkelig stikkinger som til tider har gjort veldig vondt... Alt er nok i orden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg har hatt en i den ene egglederen. Nå rje gvar 5 uker på vei hadde jeg no inni h... vondt i maga'n. Det varte i ca 15-20 min så ga det seg, hadde det noen ganger om dagen i tre dager. Bestilte meg da time hos privat ul. VAr til ul når jeg var 6+5, å da ble jeg opperert samme dagen... Der har du min historie. Å er du i tvil om hva du skal gjøre, vil jeg anbefale deg å få det sjekka m ul! Bestil deg time privat, om du har mulighet til det, for mistenker du exu, er du veldig glad for at du oppdager det før egglederen din sprekker....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gøril,

 

Vil bare nevne at det er veldig uvanlig å ha så høy hCG som det du hadde hvis det er exu.

De aller fleste som opplever dette har lavere hCG enn snittet, og du har jo høyere.

Tror dette kommer til å gå helt fint, jeg. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI Gøril med mirakel i magen.

Vil bare fortelle deg at jeg hadde KJEMPEVONDT på den ene siden i starten av svangerskapet. Jeg kjente det bare der, og var selvfølgelig kjemperedd for at jeg var gravid utenfor livmora. MEN NEI, spiren lå der den skulle, og GU sa til meg at det var ikke noe uvanlig å ha mer vondt på den ene siden i starten. Ikke hadde jeg noe særlig symptomer heller, de kom først i uke 8 tror jeg. SÅ ikke bekymre deg, jeg krysser fingre og tær for at alt går bra med dere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si det at når jeg hadde de smertene forige svanerskap sa samtlige jeg preka med her inne at det var normalt, å at det ikke var no å uro seg for, men ingen a oss her ikke kjenner åssen smerter DU har!!!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forferdelig vondt i høyre sida mi i forrige uke. Det var forferdelig. Jeg kunne ikke sitte eller ligge. Jeg kunne ikke belaste høyre side.. Det var rett og slett vondt.

 

Så, vi stakk til legevakta for å høre om det kunne være noe galt, og graviditet utenfor livmora var jo noe vi tenkte på - selv om vi ikke opplevde noen andre tegn på det - som feks blødning.

 

Legen trykte på meg på utsiden av magen - og sa at det var omtrent på samme sted som blindtarmen - og at om det ikke gikk bort i løpet av en uke - skulle jeg ta kontakt med legen min. Om det ble verre - skulle jeg ta kontakt med legevakta så fort som mulig. For det kunne altså være blindtarmen.

 

Litt senere den dagen/kvelden, flytta smerten seg over i venstre side, og fra da av har den veksla fra høyre til venstre, og noen ganger begge samtidig. Men den er ikke lenger konsentrert på høyre side, og nå gjør det egentlig nesten ikke vondt lenger.

 

Jeg er fremdeles redd for at noe er galt, men jeg har slått meg til ro med at ting sikkert ordner seg til sist.

Nå savner jeg bare kjæresten min - som ikke kommer før om to uker :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...