Gå til innhold

ullklær med bæsj, vaskes på 30 grader...

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir dette rent nok? jr bæsja ut ullbody OG bukse nå...hehe, men blir det rent nok på ullprogram liksom? vannet er jo ikke særlig varmt... hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull inneholder et stoff som heter lanolin, som er med på å motvirke lukt og smuss. (Kilde: Forledre og Barn nr. 10 2006).

Skrevet

Og for å bevare dette stoffet, må ulla vaskes på 30 grader.

Skrevet

Tar den under varmvannspringen først, ikke varmere enn 30 grader, men da får jeg skrubba av det værste først. Så i maskinen på ullvask.

Skrevet

Møø her igjen. Skylte bodyen under springen, før jeg vaska den på ullprogram med Milo i vaskemaskina. Bodyen er naturfarga, så den store bæsjflekken, VISTES LIKE GODT ETTER VASK SOM FØR! Klærne blir IKKE rene nei! Klærne gikk rett i søpla!

Bakterier og avføring blir ikke borte, herved bevist!

Skrevet

Nei, det går ikke bort, jeg har til og med prøvd på 60 grader med flekkfjerner, i ren desperasjon. Jeg har nemlig en liten bæsjegutt. Har vel ca 10 ullplagg, kun 1 uten bæsjeflekk. Utrolig irriterende da! Så jeg kjøper kun behandlet ull, og vasker det på 60 grader. Da forsvinner bakteriene, og en del av den gode effekten til ulla desverre, men flekkene er der. Så jeg bruker dem kun under annet tøy.

Skrevet

Kaster du ullklær i søpla fordi det er litt misfarge på dem? Babyen skal sikkert ha noe oppå bodyen, sånn at den ikke vises? Det at det sitter igjen farge på klærne, betyr ikke at det er bakterier på dem.

Skrevet

bakterier drepes ikke ved 30 grader, men uansett er det ekkelt å kle på ham en body med en diger brun-grønn-dette-er-ikke-annet-enn-en-bæsj-flekk på rompe og rygg.

Skrevet

Hørt at man kan bruke domestos uten klor på bæsjeflekker på ull. men har ikke prøvd selv, men kanskje verdt et forsøk?

Skrevet

Har samme problemet her, grrr! I perioder er det "lekkasje" hver dag, og har ikke tall på hvor mange fine klær som har fått lekre gule flekker... Spesiellt irriterende på fine og dyre ullklær! Nå begynner jeg nesten å flerre av snuppi klærene med en gang jeg hører det brake og buldre i buksen, hi hi:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt en ull-såpe (ser ut som et helt vanlig såpestykke) på en helsekostbutikk der de selger ullprodukter. Denne funker utmerket på bæsjflekker- til og med på hvitt ulltøy! Man bare gnir godt inn på flekken, skyller og vasker på ullprogram i maskinen. Ulla ser like fin ut- anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...