LilleMalin♀♂♂ Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har en stor (veier over 8 kg) fin jente på akkurat 4 mnd som spiser av puppen ca hver time når hun er våken på dagen og mellom hver 2 og hver 4 på natten. Jeg vet at når man fullammer er det ikke "å anbefale" å gi annen mat før 6 mnd, men jeg har lyst til å prøve litt likevel... Hva synes dere erfarne mammaer om det? jeg hadde tenkt meg en teskje med potet i mm eller frukt med mm eller noe slikt om dagen. Hva er i såfall lurt å begynne med? Grøt, banan, potet? Skal jeg gi en mavare i en uke før neste introduseres? Håper på mange svar!
så var vi 4 Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Vi begynte å gi Martin mat når han ble 4 mnd. var bare av og til han fikk ei skje grøt og kanskje litt potet. Han likte ingen av delene Gi samme maten noen dager på rad og introduser en mattype i gangen.
Hoppetussa Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Jenta mi er like stor og like gammel, og etter mange forsøk på å øke melkeproduksjonen, har vi begynt med grøt. Prøvde først med fruktmos, men hun vil bare ha grøt. Etter tre uker med tilvenning er vi nå oppe i halv porsjon.
Blomman Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 klart dyu kan starte med smaksprøver nå - det kan jo og virke som hun trenger mere - det blir opp til deg - syns du det går mye tid til amming prøver du noe fast føde i tillegg. Det spiller ingen rolle om en gir fruktmos, grøt eller grønnsaker. Noen blir roligere med litt grøt i magen, andre hjelper det ikke på - sånn er det bare - man får prøve seg fram. Indikasjon for fast føde er for liten vekt oppgang, barnet er ikke fornøyd med bare bryst/får veldig mye bryst - slitsomt eller at barnet er SPESIELT intrresert i familiens mat. Deres frunn til å starte blir at du synes det blir mye amming. Lykke til
freebird Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Snuppa vår er litt over 4 mnd nå og hun har begynt å få smaksprøver. Jeg begynte med søtpotetmos med mm og det var kjempe populært!! Hun har fått det en uke, nå har hun fått en teskje grøt og litt bananmos noen dager og det er like populært! Et tips; om du lager hjemmelaget babymat blir det jo mye mer enn en porsjon. Klipp da opp passende biter med plastfolie og pakk inn en og en skje med mos. Alle "klumpene" kan du legge i en plastboks og oppbevare i frysern, så er det bare å ta opp en ny porsjon hver dag. Når hun vil ha mer mat så tar du to porsjoner osv. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Jeg begynnte ågi snuppis grøt på 4 mnd dagen... Hun har nå spist grøt i 3 uker og er på 2 porsjoner om dagen pluss frukt pure`. det beste er hjemmelaget pure'. Hun spiste full porsjon med grøt etter bare noen dager. har ikke opplevd noe vondt i magen, eller ubehag, bare et fornøyd barn som gaper høyt og koser seg med å spise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå