Gå til innhold

hjelp!


Isadora nybakt mamma 14.06.07

Anbefalte innlegg

Jeg er så grusomt redd forat noe skal være galt!!

Har hatt et estort press på meg idetsiste, og nå er det siste innspurt før eksamener mandag, onsdag og torsdag.

Er 10+2 og var på tidlig UL på torsdag-alt virket ok, og jeg har vært i fin form. Natt til fredag var helt forferdelig! Jeg har alltid blitt veldig sliten i magen i løpet av dagen, og hatt et stort behov for å strekke den ut når kvelden kom, men nå hjalp det ikke. Jeg var fryktelig sliten,kvalm nede i magen, og den kjentes ut som en stor vond klump. Helt umulig å sove. Vært veldig sliten på dagtid også siden, men klart meg gjennom dem på et vis. Nettene er forsatt helt helt umulige, vet ikke hva jeg skal gjøre. Har begynt å tenke på SA. Har ikke blødd, men disse smertene ken ikke være normale. Håper jeg "bare" er matforgiftet, eller har noe mageonde, men hvordan finner jeg ut dette? Og hvordan i all verden skal jeg komme meg gjennom seks timers skriftlig eksamen på mandag? Vil så gjerne fullføre studiene, det er jo så viktig for framtiden vår!! Dere som har mistet, lignet det på dette? Har ikke blødd, men det gjør man vel ikke alltid... Men hadde forventet at smertene skulle bli mer akutte.. Blir utrolig glad hvis noen tar seg tid til å svare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Isadora

 

Og tusen takk for at du svarte på mitt innlegg! Jeg var så opptatt av meg selv at jeg glemte å se etter andre innlegg med noe av det samme innholdet.

 

Det høres ikke noe særig ut dette her nei, men jeg har ikke hørt om at en SA begynner på den måten. Det er vel sånn at har du mye smerter eller blødninger, eller begge deler bør du oppsøke lege. Kanskje det er på tide å gjøre det nå? Bor du i Oslo har de ultralyd på legevakten i sentrum, men ikke i bydelene. Derfor kan det være lurt å gå dit. Jeg vet ikke om Røde Kors klinikken på Majorstua er åpen i dag, men der er det sikkert mindre kø.

 

Forhåpentligvis er alt bra med fosteret siden du var på UL for kort tid siden. Det kan jo være stressrelaterte smerter. Du sier selv at du har en tøff tid med eksamener nå. Ikke så rart at kroppen reagerer når den egentlig bare vil sitte i en god sofa med urtete og bli tatt vare på av deg ; )

 

Jeg vet ikke hva som passer best for deg eller hvor du bor. Det kan ta hele dagen å gå på legevakten, men da får du et svar: 1. Er det et positivt svar, dvs at alt er bra med barnet kan du ta en paracet på eksamen i morgen og la det stå til. 2. Er det et negativt svar, kan du få time til utskrapning på tirsdag og dope deg på smertestillende og ta eksamen. Eller drite i den og tenke at det kommer flere sjangser...

 

Hva tror du selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...