sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 10. desember 2006 #1 Skrevet 10. desember 2006 Hun er 2mnd og jeg har hele tiden lagt henne i kurven, hun har sutret og begynt å gråte nesten hver gang, men da har jeg tatt henne opp med en gang og trøstet eller gått en tur med henne og lagt henne ned igjen.. sånn har jeg holdt på til hun har sovnet, eller jeg har sittet og holdt hånda og gitt smokk til hun har sovnet.. aldri latt henne ligge og gråte. Nå som hun har blitt litt større ser jeg så godt at hun er redd når hun ligger der alene og jeg merker så godt at hun prøver å være musestille når vi ligger og ammer i senga om morgenen for at jeg ikke skal legge henne tilbake i senga hennes alene. Uff, begynner å lure på om det er feil av meg å legge henne alene i egen seng. Kanskje hadde det vært bedre av meg å la henne ligge vedsiden av meg i senga.. hun gir jo så veldig utrykk for at hun koser seg så fælt når hun får lov til det om morgenen.. og kanskje trenger hun den nærheten?? I tillegg var jeg på 2mnd kontroll på helsestasjon i forrige uke og der sa alle de andre mødrene at de hadde babyene i senga. Jeg syns jo det er kjempekoselig å ha henne der, men har vært redd for krybbedød også trodde jeg det var best at de lærte å ligge i egen seng. Hva syns dere er best og hva gjør dere med deres baby?
Potetstappe Skrevet 10. desember 2006 #2 Skrevet 10. desember 2006 Jeg skjønner hvordan du tenker. Men jeg ville vel tro det blir vanskligere å vende henne til å sove i egen seng senere.. Da er det vel like greit å fortsette nå som du har begynt?
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Vanskelig å gi råd, men hvis du ser at hun er utrygg synes jeg du skal respondere på det. Hun er så liten, og trenger all den trygghet hun kan få. Dessuten tror jeg det skaper tillit mellom deg og babyen. Når det gjelder det med at det kan bli vanskelig å få henne til å ligge i egen seng senere, kan du jo ta den utfordringen når den evt. dukker opp. Da vil hun sannsynligvis være så trygg på omgivelsene at hun slipper å være redd for å ligge alene. Jeg synes det er kjempekoselig å ha gutten min i senga med meg. Dessuten er det mye enklere når jeg skal amme, og etter at vi begynte å ha han i senga vår, får jeg mer søvn. Herlig! Hvis jeg av en eller annen grunn vil at skal ligge i egen seng en gang, er jeg sikker på at det skal gå bra. Forresten tror jeg du er en kjempegod mor! Følg mammahjertet ditt :-)
Benni-min Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Da er jeg også en dårlig mor. Jeg har latt lillegutt (4mnd) ligge i egen kurv og seng fra fødselen av. Tør ikke han han i samme seng som meg. Men han er nå ikke uttrygg og sovner selv. Han sov i kurv ved siden av sengen min i to mnd ca. Etter det var det i senga på rommet vegg i vegg med oss. En døråpning mellom oss uten dør. Det er sikkert vanskeligere å avvenne dem å ligge i samme seng når de blir større. Fikk skrekken av en familie jeg kjenner som lagde en familie seng med sprinkler rundt. Der lå mamma pappa og tre barn fra baby til 10år. Grøss for et privatliv. Kunne ikke tenke meg å ha det slik.Dessuten måtte alltid mammaen eller pappaen ligge med barna til de sovnet. Da er det kjekt å være på besøk. Nei, jeg vil venne lillegutt til egen seg fra begynnelsen av.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Jeg synes du skal reagere på babyen din sine tegn. Gjør det du mener er rett for dere. Jeg hadde min lille tulle masse i min seng og nå som hun nærmer seg 4 mnd har vi tatt "kampen" med å la henne sovne selv i egen seng. Nå var både hun og jeg klar for det. Du kan jo legge en tskjorte du har hatt på deg under/inntill henne i sengen hennes. Da har hun jo deg nesten inntil seg likevel og kanskje det gjør henne trygg nok til å ligge alene?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Du kunne ikke prøvd å byttet seng til henne da?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 Dattern min er 3 mnd og hun ligger også alene i senga si hele natta. Jeg sover ikke noe godt å ha henne i senga mi. Ligger så stiv og tør nesten ikke å røre meg, så tror hun også har det bedre å ligge i senga si. Gjør det du synes er riktig
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Datteren min sover også i egen seng, dette har hun gjort siden hun var 2 uker. Hun sover så godt og hele natten. Har jeg henne sammen med meg ligger jeg som en pinne og klarer rett og slett ikke slappe av. Synes egentlig ikke du skal forandre rutinene nå, men kanskje heller være obs på å gi henne litt ekstra kos, kanskje bruke litt mer tid på det ? Til slutt og sist er det du som må gjøre det du føler er rett Lykke til !
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 Jeg har aldri hatt jenta mi i senga om natta, har aldri tort det, rett for at jeg eller pappan skal legge seg over henne. Hun lå i vugge ved siden av meg de første 4 mnd. Da kunne jeg bare strekke meg etter henne og kose om natta. Har du forsøkt å legge en liten sutteklut i senga hennes? Ha den inntil kroppen din en stund så får hun lukten av mamma. Flere som sier det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå