bobbo72 Skrevet 10. desember 2006 #1 Del Skrevet 10. desember 2006 Heisan jenter! Har en litt vond natt, hvor jeg grubler mye i forhold til komplikasjoner i svangerskapet. Mannen min er borte på jobb (er pendler), så da blir jeg sittende foran pc'en, på bim for å lete etter svar og gode råd; Har to ganger vært lagt inn på sykehuset pga svangerskapsforgiftning de siste 3 ukene. Har fått blodtrykkdempende medisin, så nå ser det heldigvis litt bedre ut med hensyn til dette. Nå er dette imidlertid blitt min minste bekymring! Ved siste sjekk ift svangerskapsforgiftningen tok de også ultralyd, og oppdaget da at at gutten lå i komplisert seteleie (dvs at beina også var nede i bekkenet i tillegg til rompa). Dette umuliggjør normal fødsel. Har time for snuing av gutten torsdag 14. des. Har lest en del info og fått en del tilbakemeldinger fra andre på bim. Har skjønt det dithen at det er ca 50 % sjanse for at de ikke klarer å snu han, og at kun halvparten av de som de klarer å snu blir liggende med hodet ned. Resten snur seg tilbake. Det vil si at det er ca 75 % sjanse for at en snuing ikke vil være vellykket. Sitter derfor og grubler over følgende; - skal jeg ta sjansen på å snu baby'en med så lave odds for å lykkes? (Har hørt at blant annet UNN i Tromsø har sluttet med snuing, da det er en risiko for at babyen kan dø som følge av dette). Jeg har i tillegg morkaken liggende foran, noe som vanskeliggjør snuingen av babyen. Er det noen som kjenner til hvilke utvelgelseskriterier som gjelder for at de godkjenner den gravide til snuing? - kan jeg kreve KS uansett om de klarer å få beina opp av bekkenet, slil at det blir et rent seteleie med mulighet for setefødsel? Må si at jeg mildt sagt ikke ønsker å utsette babyen for en slik fødsel etter en eventuell snuing som er delvis vellykket. Hva ville dere gjort i min situasjon? Selv vurderer jeg å kreve KS uten at de forsøker å snu han i forkant, slik at babyen er minst mulig stresset i fødselsøyeblikket. Men er som sagt usikker på om jeg har muligheten til å kreve dette. Takknemlig for alle tilbakemeldinger, og hører gjerne fra andre som er/ har vært i samme situasjon. Glemte å si at vi har termin 30.12., så vi er fødeklare! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7407953-nerv%C3%B8s-og-grublende-har-b%C3%A5de-svangerskapsforgiftning-og-komplisert-seteleie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse04 Skrevet 11. desember 2006 #2 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei bobbo72 Venter mitt 2 barn i februar og er veldig spent på hvordan den fødselen blir, var nemkig seteleie med 1.mann og er selføgelig spent på hvordan denne graviditeten skal bli! Prøvde å snu babyen 2 ganger forrige gang, men var ikke velykket.... Var ingen god opplevelse, men ville helst føde på den valige måten. Måtte bli satt på kur for å få i gang fødselen, men var klar over at om det stoppet opp ville det bli keisersnitt. Var nesten i "mål" når avgjørelsen ble tatt om at det måtte bli keisersnitt. Hadde keisersnitt i narkose, og har bare positivt å si om det som skjedde. Har bestemt at om det blir seteleie denne gangen, vil jeg ikke ha vendingsforsøk, men rett og slett bare gå for nok et keisersnitt. Syns det var en stor påkjenning å gå gjennom alt i forkant av vendingen, med et manglende resultat, skal og være sagt at det var langt fra noen behagelig opplevelse....! Andre kan nok muligens sitte igjen med andre synspunkt, men dette er hva jeg tenker om saken i dag. Alle er vi forskjellige og har forskjellige behov, sist gjorde jeg hva jeg syns var rett for meg og det er hva du også må gjøre. Håper du er heldig å ha en like fantasisk mann som meg, som støttet meg i hva jeg ønsket å gjøre. Ønsker deg veldig mye lykke til, og håper virkelig du får en fantastisk og flott opplevelse:) Hilsen spent 2.gangfødende med 1.mann i seteleie;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7407953-nerv%C3%B8s-og-grublende-har-b%C3%A5de-svangerskapsforgiftning-og-komplisert-seteleie/#findComment-7420675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå