MrsNina Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 hvor mye er "vanlig" å gi av godteri når barna er mellom 1-2 år?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Ingenting. Men hun er førstemann. Hun får masse frukt, og slikt.
Ranveig R Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Ingenting. Han får frukt og heimebakte havrekjeks (som eg ikkje synest var nokon suksess, men han likte dei) og tørka bær (www.justtomatoes.com). Snart 15 mnd.
Gjest mphs Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 Hun fikk litt sjokoladekake og en liten smak av brus på 1 års dagen ellers ingenting her heller.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 En kjeks nå og da. Enkelt med førstemann
heleneogde2gutta Skrevet 10. desember 2006 #7 Skrevet 10. desember 2006 hei, småen- snart 2 år- får i situasjoner hvor det er naturlig, bursdager, sønsdagsmiddag o.l. På cafe får han en eplemost. Jeg synes det er liten grunn til hysteri. Det er vaner over tid som er viktig. Men, jeg vil drøye i det lengste med å gi ham brus, både med og uten sukker og smågodt. Sjokolade, kaker, kjeks o.l får han i passe mengder, men jula tipper jeg at vi må sette endel flere grenser fordi både mengder og hyppighet er så voldsomme...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Hun får ikke godteri. Da mener jeg sjokolade, potetgul osv. Men hun har fått smake litt kake ved ulike anledninger. Nå har ikke vi kake så ofte at det er noe problem. Det er helst når vi er på besøk hos andre. Man kan ikke skjerme dem for alt. Men samtidig vil jeg ikke introdusere henne for godteri før hun selv vet hva det er.
Andrea05 Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 mi får ingen godteri, men skjer at store søster dytter i ho noe uten at jeg ser. ho minste er veldig opptatt av mmm som ho kaller det. men... fikk en sjokolade kalender da, da blir det en halv sjokolade hver dag.og da er det mmmmm. men ho er snart 17 mnd nå, ikke til og unngå at store søster frister ho..
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 Her får ungene godteri hver fredag. De to eldste får litt sjokolade og chips, og lillegutt får bittelitt sjokolade i ei skål. Dette er for at de to andre skal få ha sitt i fred. Han var nemlig på røvertokt og visste veldig godt hva som var i de skålene lenge før han fikk smake på det. UUUHhhhmmmmm.
Northernlights Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 De foerste 8 bitene i julekalenderen hans spiste mamma opp. Men en bit sjokolade hver dag skal han faa =) Da sikles det nedover haka, mens han gumler paa herligheta. Ellers er det lite godterier paa denne karen!
Vektjenta Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 jentungen på 14mnd får ikke godteri, hun skal heller ikke få det på en stund (gleder meg så til jula når alle skal prøve å gi henne godteri...). Hun har smakt bløtkake to ganger i sitt liv, har alltid endt med vondt i magen natta etterpå, selv om det har vært noen få t-skjeer.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 Vi har mange barn og da synes jeg ikke det er riktig at minstemann må stå å se på at de eldste får sjokoladekalender og lørdagsgodt. Som regel venter vi med lørdagsgodtet til h*n er i seng, men sjokoladekalender får h*n på lik linje med de store. Er vi i selskap eller koser oss med noe med h*n er tilstedet så er det naturlig at h*n også får.Potetgull får h*n ikke i det hele tatt . det går mest på vingummi og sjokolade om h*n får noe. Og selvfølgelig så er det vi voksne som bestemmer når nok er nok. H*n får ikke lov å "spise seg mett" på snop.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 han har ikkje fått smake noko snop enno (er nettopp fylt 1 år), men han får smake ei småkake eller ein vaffel dersom vi har besøk.
Pita81 Skrevet 10. desember 2006 #15 Skrevet 10. desember 2006 Han får smake hvis vi spiser noe foran ham, men stort sett koser vi oss med sånnt etter at han har lagt seg. Hvis han spiser for mye sukker, blir han fullstendig hyper, så det begrenser seg egentlig selv. Vi var veldig hysteriske på alt som hadde med sukker å gjøre det første året, men det er snedig hvordan alle regler og gode intensjoner blir slappere og slappere jo eldre han blir...
bisha_mor Skrevet 10. desember 2006 #16 Skrevet 10. desember 2006 Smukka mi på 13 mnd får en kinder kjokolade engang i uka, bare elsker å se henne glad. og den forsvinner sååååå fort da hihi, hun griser ikke engang...utrolig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå