Gå til innhold

Pingo 80:-)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Kan jeg spørre deg hvor mye du har blødd hver dag? Jeg blødde i slutten av uke 3, beg. uke 4 i 3 dager, akkurat da jeg hadde IKM, og blødde en helt vanlig mens. Har ikke blødd unormalt mye, heller litt mindre enn vanlig. Er 6 uker i morgen.

Har målt hcg etter blødning, og den har steget normalt.

Jeg får ikke UL så tidlig jeg!! De sier jeg ikke får sett noe der så tidlig!

Så jeg må vente i 2 uker! Og 2 uker blir lang tid, når jeg ikke vet hvordan frøet mitt har det, eller hvor det er? (Livmoren eller eggledere kanskje? i og med at jeg har blødd, er jeg redd for sv.skap utenfor livmoren)

 

Har så lyst å vite.. Skal jeg prøve å få mast meg til en UL tidligere?

Hvordan var det å være på UL foressten? Følte du at du så noe tydelig?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du :)

Jeg har ikke blødd mye, har bare brukt truseinnlegg. Jeg ser for meg at ved en spontanabort så har man kraftige blødninger, uten at jeg vet det, men det har ikke jeg hatt. Unnskyld detaljene som følger, men jeg har sett noen blodklumper også i toalettet. Det gjorde legene ganske sikre på at jeg hadde SA, men to ultralyder etter dette har vist at babyen fortsatt var der. Men jeg er fortsatt nervøs... Skal til ny ul tirsdag.

Det er veldig kjekt å bli tatt såpass alvorlig at man får ultralyd og hcg-prøver, jeg blir virkelig fulgt skikkelig opp på sykehuset. Ble sykmeldt i to uker pga blødningene. Jeg har ikke hatt vondt i magen i det hele tatt.

Gynekologen fryktet først svangerskap utenfor livmoren og ville legge meg inn på sykehuset, men jeg nektet, og slapp. To dager senere så hun på ul at graviditeten satt på riktig plass.

Jeg er fortsatt redd for SA pga blødningene, og tør ikke planlegge eller tenke noe særlig i forhold til babyen. Klarer ikke å tenke lenger fram enn til tirsdag, siden jeg fortsatt blør. Er forberedt på at når jeg tar ul tirsdag så kan fosteret være vekk, eller at det ikke har vokst... Det er ganske tungt.

 

Jeg tror ikke du trenger å være så redd for svangerskap utenfor livmoren. Det er vanlig med smerter på den siden hvor svangerskapet da sitter. Gyn sjekket dette på meg fordi hun så utvidede blodårer på venstre side, men da hun klemte på meg gjorde det ikke vondt i det hele tatt. Dessuten er det vanlig med veldig vondt i ryggen da, og et press i rumpa, ifølge gyn.

 

Var jeg deg ville jeg nok mast meg til tidlig ul. Det er jo ikke for tidlig med innvendig ul, jeg fikk jo det.

Samtidig har jo hcg-en din steget fint, og det tilsier jo at alt ser bra ut ved første øyekast.

 

Håper det går bra videre med deg og bebisen!

 

Trøsteklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Pingo 80, jeg skal virkelig krysse fingre for deg! Jeg blir så glad når jeg hører om de som har blødd, men at gullet fremdeles ligger der det skal, og koser seg! :-)

 

Jeg skal prøve å ringe sykehuset igjen i morgen, og spørre pent om en UL:-) Slitsomt å gå sånn synes jeg.

 

Lykke til på tirsdag, få høre hvordan det går med deg, da! :-)

 

Klemmer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Linda !

 

Jeg vil bare si at jeg har fått UL når jeg er 6+1 på vei.(torsdag den 21.12) Men det er på Volvat, så det er mulig det er anderledes enn på sykehuset. Men hun sa at det var endel å se allerede da, mulig at hjertet ikke hadde begynt å slå ennå, men kan jo se at det sitter der det skal og om det er en eller.....to......ihh

 

 

Lykke til med denne telefonen til sykehuset imorgen og blodprøven...!!

 

 

Klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...