Gå til innhold

Jeg vil ikke skrike i fødsel? Hva syns dere her inne om det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var med på en fødsel engang da jeg var student og den mammaen hylte faen i helvete under hele trykkefasen. Ikke spesielt sjarmerende... tror jeg skrek en gang under forrige fødsel og det var da halve hodet var ute og rien stoppet. Det var vondt ja...

:-) må bare le litt av noen av innleggene her..! Tror ikke jeg kommer til å tenke på om jeg "skremmer" andre eller ikke - når jg ligger der og føder..!Da får det som komme bare komme om det er skrik, hyl eller hva som helst..:-) he he he

Jeg var "helt ute av kontroll" på min fødsel og prøvde med et hyl på det verste!Viste seg for meg at det hjalp mere og gå skikkelig inn i meg selv istedet for å skrike d ut,men her igjen er man alle så forskjellig!!For å si en ting..-Hadde en venninne med en tragi-komisk bæsjehistorie under fødel.Skikkelig skrekken for meg og sikkert mange andre.Og jeg ble aldri tilbudt klyster el,så når jeg kjente en bæsj på vei var jeg bekymret!!!!!Nå må jeg le,men når jordmor sa PRESS!-jamret jeg meg over denne irriterende bæsjen som var på vei.Hun måtte faktisk overtale meg skikkelig,klarte ikke godta at hun måtte ta imot en bæsj foran min kjæreste samboer + søsteren min som var der!!!!Nå ler jeg hahahahahah.håper ingen følte seg støtt nå,men det kan faktisk skje!Et ur-skrik gjør jeg gjerne istedet.

(litt fristende m anonym sign.?;-)

Noen hyler,andre gjør det ikke. Herregud folk er forskjellige og det er alle fødsler også.Det blir som det blir.For meg var det rett å rope. Jobbet godt med kroppen da. Presset hardere syntes jeg. Det var et fint utløp for smertene. Men det kan jo hende det blir annerledes denne gangen. La kroppen avgjøre hva som er rett for deg. Ingen som reagerer på om du roper. Alle føder på sitt eget vis. Det som er viktig er jo at ungen kommer ut. Lydløst eller ikke.

Annonse

Du får nøye deg med å stønne på slutten av pressinga. Ihvertfall under pressriene er det lite poeng å skrike - waste of power! Underveis, før dette, får du heller tilgi deg selv hvis det skulle glippe ut et og aent primalt:-)

Tror ikke det er uvanlig blant kvinner (og menn?) å være redd for å miste kontrollen. Vi er jo vandt til å ha kontroll til enhver tid!

Dessuten er jeg enig i at tanken på at jeg skal ligge og hyle er skremmende. Man er ikke gal fordi man tenker slik.

Når det er sagt, tror jeg man får lite ut av å hyle. Tror en fødsel går bedre hvis man "går inn i seg selv", fokuserer på pusten og på å gjøre jobben. Hyling og skriking tror jeg fører til at man blir mer sliten, faktisk, og mindre konsentrert.

Jeg fikk beskjed av jordmora under fødselen at hvis jeg ikke ropte og skreik ble kreftene mine heller brukt på å presse, og det hjalp veldig! Jeg ble helt stille og kjennte først da at jeg mestret det :) en fin tanke også i ettertid =)

hvis du ikke skrek de to første gangene gjør du vel sikkert ikke det nå heller? Men jeg skjønner hva du mener. når jeg skal fø så vil jeg heller ikke være ute av kontroll. Vil ikke at faren til det eventuelle barnet skal se meg sånn iallefall. Vil da ikke skremme vettet av han

Gjest Antarctica

Ja, hun var god. Hvem er det egentlig man skal sjarmere i denne stund - legen? Studenten? Barnet? nei sannelig om jeg veit, og sist jeg fødte ble jeg visst litt rotete på håret også. Kan vel ikke få flere barn jeg nå, så usjarmerende som jeg er mens det pågår....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...