Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Hvor kaldt har dere det på soverommet når babyen ligger der? Bruker dere varmeovn hvis det blir for kaldt? Hvor mye klær har dere på dem? Har ei jente på 12 dager å er usikker om det er for kaldt, vet ikke hvor mange grader vi har på soverommet, men sikkert ikke mer enn 13-14 grader. hun kjennes varm ut på kroppen når jeg kjenner...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 det er etter sigene bedre å ha det kjølig enn for varmt, da varme kan forårsake krybbedød.(for varme barn altså).leste noe sånt ihvertfall. vi ble anbefalt ca 18grader. har aldri mer enn 19 og hun sover med pysj fra h&m, type vanlig bomull og har en høie dyne over, ikke dun, men sånn vanlig. så lenge hun er varm i nakken er alt greit. hvis dere har det så kjøig så srøg for at hun ligger lengst vekk fra vinduet og ikke har trekk og sjekk tempraturen en stund etter at hun har sovnet så bør det vel gå bra. ;O)
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Hos oss står vinduet oppe 24 timer i døgnet,jeg har på Lukas ull og dun dyne.Han er aldri kald;O)
stolteste mamma`n :-) Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Vi har 16-18 grader på soverommet, men jeg for min del kunne tenkt meg å ha det kaldere, men jeg synes lillegutt blir så kald på hendene... Jeg har alltid vært vant til å sove med vinduet åpent, så det ble en omveltning når vi fikk en ny sjef i huset:-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 10. desember 2006 #5 Skrevet 10. desember 2006 vi fikk beskje hos hs at di skal rette seg etter oss... vi har det kaldt.. kanskje 10 g eller nå.. men har på mathias en fleec pysj å balle han godt inn!!! !! å vi sover alle kjempe godt å ingen e kald!
~mamma~ Skrevet 10. desember 2006 #6 Skrevet 10. desember 2006 Vi satte ovn på et par timer før babyen skulle legge seg, slik at det ble en lunk før vi åpnet vinduet. På den måten ble det ikke så veldig kaldt selv om vi luftet ut hele natta. Dessuten lå hun med ullpysj. Nå ligger hun på eget rom, og der lufter vi godt før hun legger seg, og så sover hun med lukket vindu. Da er det ca 19 grader der.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 10. desember 2006 #8 Skrevet 10. desember 2006 Vi har også hatt vinduet oppe døgnet rundt. Helsesøstra sa det var bare godt for alle. Har på han body (ull), pysj, fleecepledd og dyne. Har aldri vært kald han.. (Untatt hendene, men det plager han ikke) Og det er ikke varmt på vårt soverom. Han sover 12 timer hver natt, har gjort det siden han var 5 uker, så jeg tror han liker seg
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #9 Skrevet 10. desember 2006 Hvis du er redd for at det skal bli for kaldt, er det jo bare å kle på en helt tynn-tynn bomullslue på hodet, det er der det meste av varmen slippes ut.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #10 Skrevet 10. desember 2006 Vet ikke hvor kaldt det er på rommet hans men det er ganske kaldt. Jeg hutrer når jeg er inne og sjekker han. Han ligger i bomullspysj og har tykk dyne over seg. Er god og varm, men ikke for varm. Han liker å ha det kaldt på rommet.
Lumsk Skrevet 10. desember 2006 #11 Skrevet 10. desember 2006 Har ikke gradestokk inne på soverommet, men det er samme temperatur der som i resten av huset. Jeg har aldri sovet i kalde soverom og hater å gjøre det. Vi har bare bleie på poden foreløpig for han er så varm i seg selv og han sover i senga hos oss så jeg sjekker om dyna ligger godt hver gang jeg våkner. Han sover som en engel så jeg regner med at han liker det.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #12 Skrevet 10. desember 2006 Hos oss er det 13-15 grader. Det er ikke for kaldt, bare de har på litt klær. Ute er det jo mye kaldere! Gutten min (5 mnd) sover i hel bomullspysj, nattpose og dyne. Han er gjerne litt kald på hendene, men det har jeg hørt ikke gjør noe.
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #13 Skrevet 10. desember 2006 Når hun er så lita, er det kanskje greit å ta på ei tynn bomullslue, som noen har nevnt her. Men da bør det ikke bli for varmt igjen... :-)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 10. desember 2006 #14 Skrevet 10. desember 2006 Har ca 18 grader på soverommet. Jenta mi har pysj og dyne
gerd Skrevet 10. desember 2006 #15 Skrevet 10. desember 2006 Kadt. Vi bor på innlandet og har alltid vinduet opent. Det er mye kaldere enn i resten av huset. Hun har foreløpig på bomullspysj og babyteppe i ull og dyne over. Ligger på saueskinn. Etterhvert som det blir kaldere blir det ullpysj, evt med body under. Har også sokker på hendene siden de er så kalde. Det blir lue senere i vinter om det er aktuelt. Barna sover jo ute om dagen så de toler veldig godt å sove i et kaldt soverom bare man har på riktig med klær. Overoppheting er livsfarlig for de små. Nakketempen er en god rettesnor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå