Gå til innhold

Svangerskapspenger?? Hvem betaler?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener ganske bestemt at det er trygdekontoret. Men dersom du er i fast jobb, så tror jeg at arbeidsstedet kan forskuddsbetale "lønnen" / fødselspengene og at de får tilbakebetalt av trygdekontoret. Iallefall tror jeg det er sånn det fungerer i mitt tilfelle....

ok, jeg er ikke fast ansatt... er sessongarbeider. og jobber kun de mnd det ikke er snø... lurte litt på om jeg har krav på sv.penger ettesom jeg er gravid når sessongen 2007 starter... men jeg vil ikke kreve min arbeidsgiver for dette om det går utover han.. han har vært så snill å skaffe meg jobbså jeg kan tjene noen kr i året, så..

svangerskapspenger er det trygdekontoret som betaler, men arb.giver forskutterer slik som hun over skrev. Men jeg tror ikke du har krav på sv.penger så fremst du ikke har en jobb som regnes som farlig eller så belastende at du trenger tilrettelegging. Arb.giver må dokumentere at han ikke klarer å tilrettelgee arbeidet for deg, først da kan du søke på sv.penger tror jeg. Men forhør deg på trygdekontoret. De skal kunne hjelpe deg med dette.

jeg er annleggsmedarbeider oglegger asfalt!!! kjører vals og er trafikkvakt og er med på leggingen. tror det renes som farlig og belastende, så. o ikke er det noe annet jeg kan omplasseres som heller.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...