Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan :-)

Ville bare fortelle at den sangen om Malaika fikk jeg først høre om etter jeg hadde valgt det navnet. Jeg lærte navnet som et vanlig ord først når jeg holdt på å lære meg swahili. Det betyr engel, i tillegg til at det brukes som en betegnelse på spedbarn. Jeg visste ikke at det faktisk var et navn og da jeg lærte ordet og sa til min kjæreste på det tidspunkt at om jeg får en jente til vil jeg hun skal hete det, for det er så vakkert :-)

Det sier og litt om kulturen i de landene de snakker swahili når de kaller spedbarna for engler. Er ellers et utrolig vakkert språk.

Skrevet

Ja, nydelig språk. Jeg gikk på Swahilikurs en kort periode, men måtte slutte for det ble så langt å kjøre, mørkekjøring, vinter og høygravid var en litt for slitsom kombinasjon. Men blir det nytt kurs så stiller jeg!

-Men Angel, Angelique, Angelina, Engla m.m. er jo ikke ukjente navn i vestlig kultur heller, altså:-D (Hadde en spansk kjæreste som het Angel, veldig kortvarig, han trodde han var guds gave til hele kvinnekjønnet:-)))

Uansett, NYDELIG navn til jenta di:-) -Og nydelig sang!

Er ellers fan av Angelique K. Husker ikke om jeg skrev at hun har akkompagnert veene mine, innspurten på hjemmeeksamener, hun har fulgt flere store perioder i livet mitt, med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...