Gå til innhold

Hvor raskt gravid etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter midt i en SA og trenger litt oppmuntring. Det er sikkert noen av dere som har abortert tidligere, gidder dere si noe om hvor raskt det gikk å bli gravid igjen?

Denne gangen brukte vi et halvt år, men vi har en gutt fra før som gikk på 1pp, så vi vet vi kan raskt også.... Håper så veldig at det ikke tar et halvt år igjen (selv om jeg vet at mange prøver myyye lenger enn det).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ikke mist motet. Vi hadde en MA i april med utskrapning og så en SA i juni, men når mensen skulle komme i juli var vi blitt gravid!! Er nå 24 uker på vei! Har snakket med MANGE leger, jordmødre etc. (har lege i familien). Og det har vært delte meninger om hvor raskt man kan prøve igjen, men hovedsaklig så har alle sagt at det er bare å prøve med en gang. Det at man bør vente x antall sykluser er vist bare myte og man har ikke noe bevis for at man bør vente. Det skjer når kroppen er klar til å bære frem ett foster. Lykke til!

Skrevet

Hei..

Vi brukte 5 mnd før vi ble gravid det resulterte i SA etter 2 mnd.

Var på ultralyd da,og legen sa at jeg burde ha 1 mens, hels 2 før jeg ble gravid igjen. Hvis en blir gravid på 1.mens etter SA så øker sjansen for abort igjen, med 10 %. Det er vell 12% sjans for abort tidlig i svangerskapet,og hvis du da blir gravid på 1.mens etter SA,så er det 22% sjanse for abort,sa han.

Vi var forsiktige og jeg fikk mensen mnd etter,bestemte oss så for å gamble på neste mens,(siden han sa helst 2). og da ble jeg jammen graivd igjen, sitter her nå og er i min 25 uke... så vi ble fort gravid igjen heldigvis..

Lykke til!

Skrevet

Hei hei

Vår første graviditet resulterte i ein SA,legen sa til meg at jeg kunne prøve å bli gravid igjen når jeg fikk mensen,da var kroppen klar. Vart gravid etter tre mnd, no venter vi vår tredje. Lykke til videre c",)

Skrevet

Jeg hadde en SA i sommer, mulig det var en kjemisk graviditet. Jeg ble gravid med en gang igjen uten å få mensen igjen. Sitter her nå snart 26 uker på vei.

Skrevet

Vart gravid på første forsøk men mista i veke 6. Hadde eggløsning ca 14 dager etterpå og vart gravid att uten å få igjen mensen. Er i veke 22 no.

Skrevet

Jeg ble gravid igjen rett etterpå, jeg!

Hadde en sa i uke 5, og fikk aldri mensen igjen etterpå...bare et blått kryss ;0) Og må legge til at det ikke var noe særlig prøving!

Ønsker deg lykke til, og håper det klaffer igjen snart! Vil si at du ikke må stresse, men det er nok ikke så lett....

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...