tulle15mai:) Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Utrolig frustrerende! Jenta er 6,5mnd.. to tenner.. har det noe med de å gjøre tro? slitsomt, blir ikke noe kveld på meg og sambo sammen. legger jenta kl syv-stuptrøtt.. sover kanskje en time.. griner, griner, sovner kanskje litt igjen og så griner. Sovner helt i ni-ti tida. Utrolig kjedelig! vi tar henne ikke opp, bare prøver roe henne med nynning, stryking i panna, sang etc etc.. frustrerende hvertfall! føler vi har prøvd det meste! Gitt henne paracet også av og til i tilfelle vondt i tenner-men ikke særlig effekt! Dentinox på hver kveld.. Når jenta endelig slokner, går lufta helt ut oss og ender opp i senga, trøtte og rett søvn selv.. festlig!!!
tulle15mai:) Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2006 hjelp meg litt da.. vær så snill:) er jeg liksom den eneste her inne som har det sånn? klem
april 06;) + mai 09* Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 sover hun godt på natten da? Når gir dere mat, hvis dere gir noe? Kanskje prøvd å gi fast føde tidligere på dagen hvis det kan være årsaken?
april 06;) + mai 09* Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 hehe, vi skrev innleggene våre samtidig;)
tulle15mai:) Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2006 he he ja hu sover godt resten av natta skjønner du.. de er bare kvelden som er problemet. hun sover til halv åtte-åtte, gjort siden hu var to mnd... jeg forer på med mat i løpet av dagen- 2 grøtmåltider, middag, frukt og mme.. så trur egentli ikke det er det.. svigers kal passe hu til helga om ei uke, så håper så inderlig jeg finner ut noe til da.. tips?
2tette:april06&juli07tante 08 Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Hei!! Ville bare si at vi har det likens med dattera vår på 7mnd.. Men ho vil ikke begynne å ta kvelden før ca halv ni ho,og da går det i ett til klokken ti.. Skal bare sove i armene våres!! Et under skjedde i kveld: ho har akkurat sovnet og ligger i egen seng Ikke dårlig det nei.. Og ikke nok med det, men baby caler`n vår ble ødelagt i dag så jeg må gå att og fram og lytte!!! hmmm... Nå våkner ho!! Snakkes:)
april 06;) + mai 09* Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 hmm, har dessverre ingen gode tips da. Håper noen andre her inne kan hjelpe deg! Hvis det er noen trøst sover vår gutt godt på kvelden, men dårlig resten av natta. Er ikke noe særlig det heller;-O
tulle15mai:) Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 9. desember 2006 uff nei.. ikke moro det heller nei.. generellt greit de sover når de skal!! hvor gammel er gutten din?
animal Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Min jente holdt også på slik i ca 1mnd, våknet hver time før hun sovnet tyngre sånn i elleve tiden. Jeg personlig tror det bare er en fase og at det går over, tror at de rundt den alderen begynner å drømme mer, sove lettere og er kanskje mer engstelige. Her hjalp det ofte at hun fikk vann fra tutekopp - for å avlede, også satt jeg ved sengen hennes, nynnet, strøk henne på kinnet med kosefilla til hun roet seg. Fjernet meg da gradvis, og hun sovnet som regel igjen. Jeg følte hun var utrygg og trengte å vite at vi var der for henne. Men det er en ballansegang, fikk hun for mye dill, eller at jeg fjernet meg for seint, så kunne hun begynne å skrike seg opp igjen. Lykke til hvertfall ;o)
animal Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Meg igjen. Hun bruker forresten smokk også, så når hun hadde roet seg litt var det å putte inn smokken igjen
tulle15mai:) Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 11. desember 2006 Enig med deg, animal.. føler hun føler seg "utrygg" på en måte og skriker når vi går ut av rommet.. Hun la seg ganske greit i går faktisk, og i dag bare skriki en gang etterpå og sovna med en gang jeg kom m smokken. to foreløpige gode kvelder.. Har satt ¨på cdspiller med lav musikk, cd`n varer en halvtimes tid trur jeg.. tror det har roet henne ved siden av stryking og at jeg har hånden inntil henne i beg og flytter meg gradvis vekk.. men i kveld sloknet hun etter bare fem min trur jeg. bra, deilig- spent og håper hun sover godt videre i kveld/natt. klem
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #12 Skrevet 11. desember 2006 Hei!du.det er ikke tenner på gang da?? Mi tulle var også slik,strevde fælt når kvelden/natta kom..Og plutselig var det ei tann der gitt!Åsså var det helt slutt på sutringen:)
Gjest Skrevet 11. desember 2006 #13 Skrevet 11. desember 2006 Tenner er det første jeg tenker på, men da burde paracet ha hjulpet i løpet av en halvtime (spesielt siden dere smører på dentinox også). Det er riktig dose paracet dere gir? Stikkpille, og ikke flytende som hun gulper opp? Ellers husker jeg at eldstegutten vår var veldig urolig før hver stor ting han skulle mestre (rett før han klarte å krabbe o.s.v.).
♡ A & E ♡ Skrevet 11. desember 2006 #14 Skrevet 11. desember 2006 samme m vår 5 mnd gamle sønn... sover maks en time tilsammrn på dagen. sovner i åtte tiden v at vi må vugge ham( har kolikk og klarer ikke falle til ro selv så han er blitt vant til vugging,vugging,vugging!). våkner så flere ganger hvor han hylgriner og vi må vugge, så sover han bra på natta!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå