rakrias Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Hei. Når helgen er over, er jeg 12 dager på overtid. Dersom ikke noe har skjedd i løpet av de neste 2 dagene, blir jeg å kontakte sykehuset på mandag og be om igangsetting. Jeg håper at jeg slipper det, da jeg har hørt at igangsetting trosser kroppens naturlige rytme (som egentlig ikke er klar for fødsel ennå). Det betyr hardere fødsel på alle måter. Hvis noen av dere der ute har erfaringer med igangsetting, så ønsker jeg å høre fra dere. Er sliten og lei, samtidig som jeg tenker på hva som er det beste for barnet (og meg)..
Mille-k Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Jeg ble satt i gang med drypp pga vannavgang og ingen rier (kun tre dager over termin da), og for min del var det bare positivt! Hadde en rask og grei fødsel, fra riene begynte tok det 3 1/2 time til gutten min var født. Ikke grue deg for å bli satt igang!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Du kan ikke bare be om igangsetting. Den dagen du er 124 dager over terminen starter du på overtid. På den 14 dagen over termin skal man inn på overtidskontroll der man skjekker modning o.l. Man kan nok ikke bare komme på føden å kreve igangsetting.
Angelas_Baby Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Dette er veldig forskjellig fra sykehus til sykehus, anonym. Noen setter igang etter 7 dager,andre etter 12 andre etter 14. Noen setter også i gang før termin, etter samtale!!! Det er vel ikke mange som drar til føden å sier: "SETT MEG I GANG NÅ". Noen sykehus er veldig snille og tar hensyn til moren, andre følger boken.
corleone Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Ja, rart egentlig at det er så forskjellige rutiner. Særlig med tanke på at den ekte overtiden begynner med uke 43.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Jeg ble spurt om jeg ville bli satt igang tre uker før terminen min. Sa nei, da jeg fryktet det samme som du. At det ville bli mye smerter og at fødselen ville ta lenger tid enn nødvendig. Legen forklarte også at det var flere tilfeller av tang, vakuum og keisersnitt blant jenter som blir satt i gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå