Gå til innhold

Reise til Thailand i 4 mnd - er det lurt tro??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hmmm...... jeg og min sambo har lyst til å reise på badeferie til Thailand i mars, da er jeg i min 4 mnd. Vi skal bo på 4-5 stjerners hoteller. Noen som har noen erfaringer, vet om noen eller lest noe?

Vet jo at man ikke akkurat anbefaler gravide å reise til tropiske land under graviditeten. Men hadde jo tenkt til å ta de forhåndsreglene jeg vet om. Har også de fleste vaksinasjoner fra før.

 

Hva hadde dere gjort?

Bli hjemme?

Reise, men bare være forsiktig?

 

Kanskje litt ego å tenke at "jeg vil ut å oppleve verden", når det man har aller mest kjært ligger i magen og er skjørt.......

 

tenke - tenke.........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Var i Thailand i mars 2005, var da like langt på vei som du er. Det gikk veldig bra. Var forsiktig med hva jeg spiste, att alt var gjennom stekt osv. Sola meg når jeg kunne, passet på å kjøle meg ned ganske ofte. Det jeg gjode før jeg reiste var å ta en tokosplasmose (er ikke sikker på stavingen) før jeg reiste, den var neg og så tok jeg en når jeg kom hjem igjen, som også var neg. Tror du må finne ut selv hva du vil, evt høre med legen din, men det blir jo sagt så mye forskjellig. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for reisetipset. Godt å høre at det faktisk er noen gravide som har vært i Asia:) Det jeg finner på nettet er kun forsiktige frarådninger. Smart det du sa om tokos....... hadde nok ikke falt meg inn å tenke på en gang:) Men får vel ta en tlf til min fastlege uansett.

Tra la la.....tror det blir en tur til Thailand jeg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt den sjansen. Hadde planer å reise til Malaysia til sommeren men har nå funnet ut at jeg er gravid i min 5. uke. Men selv om det er lenge til ville jeg ikke dratt om jeg var kortere på vei, pga av fare for matforgiftninger og i utlandet har en annen bakterieflora som kan gjøre oss magesyk. Men hør med legen din evt. jordmor? Jordmor vet helt sikkert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at i thailand i den perioden på året er det et veldig vanlig magevirus mange turister får.... jeg var veldig dårlig nesten hele turen.. måtte til lege for å bli kvitt det;)

men trenger jo ikke skje deg fordet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde reist, men jeg er vaksinert mot sykdommene man kan få utlandet fra før av og pleier å reise mye til utlandet. Hvis du ha hatt alt av vaksiner i orden før du ble gravid da det er en del vaksiner du ikke kan ta mens du venter barn. Dessuten må du sette deg inn i hva av mat du skal være forsiktig med og kun drikke flaskevann (helst med bobler - det er tryggest). At et hotell har mange stjerner er i seg selv ingen garanti, du bør sjekke at kjøkkenet virker rent og pent. Har selv vært i utlandet i 3. mnd, 5 mnd og 6 mnd i dette svangerskapet, men har vært VELDIG forsiktig. Pleide alltid ha med boblevann og næringsrike kjeks og nøtter når jeg ikke var i nærheten av "trygge" spisesteder sånn at jeg ikke ble fristet til å prøve lykken for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips! Det er selvfølgelig fristende å bare reise, men jeg er en skikkelig "skal, skal ikke...." klemme nå! Jeg vil jo være i 2 trimester ved avreise, men enig med mange av dere at man vet aldri hvor man blir smittet med magetrøbbel eller i hvilken alvorlighetsgrad. Jeg har vært mye ute å reist før, og har vel egentlig alltid pådratt meg litt lettere diare når jeg har vært i "fjernere strøk", men heldigvis aldri noe alvorlig. Jeg har alle vaksiner fra før av, så de slipper jeg å tenke på.

Men det er jo typisk at man får skikkelig mageproblemer når man absolutt ikke vil ha det!

Hmmm vanskelig........*må tenke litt til:)*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...