Gå til innhold

Hva gjør jeg? Syk baby med 39,6 i feber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 6 mnd har 39,6 i feber, hun er slapp, litt småsuttrete, men når jeg tar henne opp så klarer jeg å lure henne til å smile. Hun er så tapper atte... Hun begynnte å bli sjuk på torsdag, da var vi borte på overnatting så jeg vet ikke hvor mye hun hadde i feber, men hun var varm.. i går hadde hun opp til 39,8 i feberr. Jeg gir paracet med gjevne mellomrom, og da går feberen ned. Jeg har på vekkeklokka om natta, for å se til henne. Er det tenner tror dere? Jeg synes det er litt vel høyt til å være tenner. Hun snørrer og puster litt tungt.Har bestemt meg for at hvis tempen bikker 40, ringer jeg legevakta. På mandag ringer jeg og får akuttilme hos fastlegen hvis hun fortsatt har feber. Tenker jeg riktig, eller? Har ikke lyst til å være uannsvarlig heller.

Skrevet

Høres ut som du tenker fornuftig !

Tommerlfingerregelen her i huset er over 40 eller feber på 3 dag da kontaktes lege.

God bedring !!!

Skrevet

høres fornuftig ut. bekymrede foreldre er å lovlig grunn til å ringe legevakt. God bedring :-)

Skrevet

Hei hopp

I en brosjyre fra helsestasjonen står det følgende:

-kontakt lege hvis barnet ditt har feber og nedsatt allmenntilstand

-hvis feberen ikke avtar tydelig etter å ha vart i 3-4 dager

hvis barnet ditt har feberkramper.

-ved høy feber av ukjent årsak bør du vekke barnet minst ett par ganger i løpet av natten.

(høy feber er over 40 gr)

Skrevet

Jeg tror ikke dette er tenner.

Ta en tur til legen på mandag om hun fortsatt har feber.

Jeg bruker "4dagers-regelen". På fjerde dagen med betydelig feber, kontakter jeg lege pga fare for bakteriell infeksjon.

Ring legevakta hvis du ikke klarer å holde feberen nede med paracet.

God bedring!!

Skrevet

Fikk en sånn sykdomsdingseboms fra if der det står at babyer under året bør tas til lege ved feber over 39 grader.

Skrevet

Jeg ville vært litt obs på pusten.Hev hodeenden og drypp nesen jevnlig selv om hun kanskje ikke er så tett nå.Bruk saltvann og ved veldig tett rhinox!Almentilstanden sier mer enn temperaturen hos små barn,så rett deg mer etter den!Pass på at hun får i seg nok væske,trenger ekstra ved feber.Hold det kaldt i rommet!Vekk henne et par ganger iløpet av natten for å sjekke hvordan hun har det(høres trasig ut å vekke henne,men er nødvendig).Ring legen mandag uansett om ikke feberen er borte!Og ikke nøl med å ringe før om du er i det minste tvil!!Jobber med syke barn,så kan litt om dette da.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...