Gå til innhold

Kutte alle måltider om natten på en gang?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg lurte også på det der, for snuppa mi spiste kl 03 og 06 (og hadde rett før avvenninga en urolig periode hvor det var pupping med to timers mellomrom hele natten) - men jeg bestemte meg for å se an hvor "hypp" hun var på å spise, og hvor sulten hun virket de første nettene.

Hvilke tider spiser han om natten da? Jeg bestemte meg for at amminga kl 06 ikke egentlig var "nattamming" ;-) - selv om hun sover til 08.30.

Forresten, du kan jo begynne med å kutte første nattmåltidet og se hvilken tid han absolutt vil ha neste måltid. Kanskje det blir forandring i tidene.

• 1 måned senere...

Lurer jeg også. Min er 6mnd og prøver å avvenne amming mellom 00.00 og 06.00, pupp 2000 og føre vi legger oss ennå. Han godtar smokk føre klokka 0700, men har prøvd det nå noen uker, men han våkner fremdeles...

• 2 uker senere...

Jeg mener det er det lureste, å kutte ut all amming på natta. Helsesøstera mi sa at de aller fleste ikke har behøv for mat om natta etter at de har blitt 3 mnd. Kutter du ut et måltid, men han får et annet, så må han jo bli forvirret? Nå får jeg, men ikke nå? Ville kanskje tro at det ble enda mere mas. Så lenge som ungen er ved god helse, hadde jeg kuttet ut alt av måltider på natta. JEg avvente eller råd fra helsesøster sønnen min når han var 4 og en halv mnd. Han grein i 3 netter (jeg også....), men så skjønnte han at det ikk hjalp. Etter det har det stort sett gått greit. Ville tro av hvis du kutter ut alt på en gang, slipper du unna med minst mulig våkenetter.... Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...