Gå til innhold

....sitter her med pumpen min og føler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

meg ikke bedre når jeg leser her inne, poden min nekter å ta puppen, så jeg pumper meg i stedet....jeg vil bare si at det er et enormt sterkt ammepress i dette langstrakte landet, og det bør ikke være slik, jeg sliter med fullstendig ut med pumpingen, men gjør det så ingen kan dømme meg for at jeg ikke ammer, føler jeg må veie det opp med pumping, har det grusomt.....

Skrevet

Huff sånn skal du IKKE ha det ! Du gjør en strålende jobb og det hadde du også gjort om du ga mme !!!!! Det er ikke hvilken mat som avgjør om man er en god mor eller ikke, det er vel mer om man gir barnet mat og de andre behovene det trenger som avgjør den saken ! Synes du er kjempeflink jeg, klem fra meg !

Skrevet

Er helt enig med deg, helt fra jeg fødte ble jeg så å si "presset" til å amme hver gang barnepleiere var i nærheten og når jeg kom hjem forundret jeg meg veldig over at folk spurte, hvordan går det med ammingen istedenfor å spørre om hvordan tulla mi og jeg hadde det. Hvis du hadde valgt å gi mme er ikke det noe problem,mamma,tante, bror og meg har alle vokst opp på mme og det har blitt folk av oss også. Noen mener tom med at amming gjør babyer smartere, men broren min er veldig smart, ett naturtalent og studerer juss.

Skrevet

herregud, skjerp deg jente!!! -se lyst på det; jeg blir beskylt for å være ekkel som ammer en ett åring samtidig som jeg blir beskyldt for å underernære barnet mitt fordi jeg har fullammet lenger enn 6 måneder.Mitt barn ville ikke ha noe annet en pupp, så en kombinasjon av våres barn hadde vært det beste -ha-ha.

Hvis du sliter deg ut med pumpingen og ikke finner en løsning på det, så start på mme da vel. Ingen med vett i fornuft, ammehysterikere eller ei som ikke vil si at man må finne den beste løsningen i hvert enkelt tilfelle. og det er ikke alltid mm.

Man kan ikke alltid velge!

Lighten up, girl!

Skrevet

Glemte å legge til at jeg har vært en av de heldige som har fått mye melk i puppen, men har full forståelse for de som ikke har det og det hadde ikke vært ett problem for meg å gitt mme.

Skrevet

Syns ikke du skal fortsette å pumpe hvis det sliter ut deg og familien din. Trist at mange føler at de MÅ amme uansett og jobber livet av seg for å få det til. Det går jo utover "alle" hvis mor ikke har det bra.

Alle vet jo at det beste er morsmelk, men ikke for enhver pris er nå min mening.

Jeg har to barn og har heldigvis aldri hatt problemer med amminga, men har full forståelse for at noen slutter når det skaper så mye frustrasjon og negativitet rundt amming når man ikke ffår det til.

Håper det ordner seg = )

Skrevet

Jeg pumper også, men synes det er greit. ser bare på tv mens jeg gjør det så er liksom ikke noe slit for meg da. Er det for mye arbeid (ikke ekkelt ment selv om det kan misforstås) synes jeg du skal gi mme i steden for. Ingen har rett til å dømme deg fordi du ikke får til ammingen, og jeg synes ikke du burde føle du må veie det opp med pumping.

Skrevet

Ble bare kluss her også, strevde fælt for å finne tid til å pumpe- og satt dødtrøtt mange ganger og gjorde det. Å pumpe i 20-30 min hver 3.time for så å skulle mate i ca 20 minutter tar altfor mye tid syntes jeg. Gikk derfor over til å gi mer og mer MME, og tilslutt bare det da hun var 8 uker. Har ikke dårlig samvittighet, og svarer bare at nei- det gikk ikke, hvis folk lurer på hvorfor jeg ikke ammer. Tenk så mange barn som adopteres hvert år og vokser opp på MME, og hvor mange barn som får for lite næring selv om mor fullammer fordi hun ikke passer på å spise godt selv. Nei, du er en god mor- virkelig!! Og jeg syns det er bra at du har prøvd, men bruk heller tiden på å kose/leke med din datter isteden om det sliter deg ut å pumpe.

Skrevet

Jeg begynte å slite med for lite melk etter 3 mnd. Jeg satt med ungen ved puppen ca fra kl 1800- 2100 hver kveld, da han endelig sovnet, varte det ikke lenge før han skulle ha mat igjen... til slutt var vi oppe i 6 matinger pr natt, og ja han skulle ha mat!!!

I en uke prøvde jeg å pumpe i tillegge for å øke mengden men den gang ei...

Jeg sleit meg ut fordi jeg følte jeg MÅTTE amme, pga bl.a helsesøster som påsto at alle kunne klare å øke melkeproduksjonen, med litt arbeid...

Til slutt tok jeg mot til meg og gav han mme i stedet!! og da fikk jeg en ny gutt! Han var blid, og koste seg med lekene sine og sov godt om natta! Men dumme meg slet lenge med dårlig samvittighet fordi jeg ikke gav han det beste, nemmelig mm....

Nå har vi et bedre liv! og vi har begge mer energi til å takle utfordringene vi står ovenfor! :)

Det er opp til deg hva du vil gjøre, men du er uansett en strålende mor og gjør det beste for barnet ditt!!! DRIT I AMMEPRESSET og gjør det som syners best for dere!!!

Skrevet

Jeg tar av meg hatten for det du gjør! Det er utrolig slitsomt å pumpe mm og gi babyen etterpå! Det er ikke noe rart at du føler ammepress, det er jo ikke å stikke under en stol at mm er best for barnet, naturen har jo laget det slik. Samtidig vokser babyer på mme opp minst likebra eller bedre enn babyer med mm! Jeg ville faktisk råde deg til å pumpe litt hvis du orker, eller kanskje rett og slett la det være og heller bruke den tiden og de kreftene på å kose mer med babyen din og heller gi mme? Babyen din trenger jo mamman sin aller mest!! Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...