mittlillegull Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Vil så gjerne at hun skal ta smokken snart. hun er 2,5mnd. Prøver litt hver dag. noen ganger går det med som oftest ikke og da etter laaaang tids prøving. Prøver å vugge henne mens jeg holder smokken inne i munnen hennes. men hun bare tygger på den og prøver å spytte den ut. blir sint og det er tydelig at det er noe hun ikke vil. Noen som har noen gode ideer på tilvenning? Flaske er samme greiene, men det er ikke så farlig. Hadde vært så deilig å ikke være smokken hennes om kvelden. da ammes det stort sett i ett! blir så sliten av det.
♡ A & E ♡ Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 du kan prøve å dyppe sutten i mm eller mme, stryke henne på kinnet,gni henne under føttene og inni hendene når sutten er i munnen. lykke til, ikke alltid like gøy å være levende sutt!
mittlillegull Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2006 ja, jeg har prøvd når hun er trøtt og opplagt. ikke noe forskjell. hun er jo som regel overtrøtt om kvelden for hun sover så lite på ettermiddagen.
firkløver`n Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 kan være at du burde prøve med litt forskjellige smokke typer. min første tok bare silikon smokk da han var liten, jenta mi ville ikke ha smokk før hun var rundt 6 månd og ble flyttet på eget rom. første min tok ikke flaske i det hele tatt foruten søsteren sin nå da, men med henne gikk det veldig greit. men vi måtte prøve når hun var mett og ikke sulten eller oppkavet. de er så forskjellige disse små, det som passer for noen funker ikke for andre. kan være at smokken er for små og smaker for mye gummi. de er smarte og vet hva de vil ha disse små!!!
Retro-mamma Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Jenta mi ville kun ha én type smokk - den nyfødt-smokken i gummi - tror den er fra Chicco. Du får kjøpt den på apoteket. Alle andre smokker ble rette og slett for store - hun brakk seg.
ღneneღ Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Hei! Jeg har samme problemet som deg, smukk og flaske er ikke noe særlig tess her i gården. Men jeg ville helst at hun skulle tatt flasken da! Smukken har jeg rett og slett gitt opp, hun blir også bare irritert når jeg prøver å gi den til henne, og hun bare tygger litt på den og så spytter hun den ut... Det eneste rådet jeg kan gi deg for å unngå å være smukken hennes er å ikke la henne bruke deg som smukk.... Det er litt slemt kanskje, men når jeg merker at hun bare ligger å koser og ikke spiser noe mer, så lurer jeg lillefingen såvidt inn i munnen hennes, og løsner "grepet". Av og til vil hun da ha mer og spise og hiver seg på puppen igjen, men som oftest kan jeg da ta henne opp for å rape. Og så er hun mett og fornøyd! Lykke til!
Murmeline Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 Det at de spiser ofte om kvelden, har gjerne sammenheng med mindre melkemengde om kvelden + at babyen fyller opp magen for natten, slik at den forhåpentligvis kan sove lenger. Så litt smokk må man gjerne regne med å være på kveldstid, hvertfall er det slik for meg:) Hva angår tilvenning; hvis du prøver i ulike situasjoner, men ikke så mye når hun faktisk er sulten, da kan smokken oppfattes som en ren fornærmelse;) Her fungerte det best da hun våknet når vi var ute og gikk tur, var trøtt, og egentlig var klar for å sove litt til. Men jeg brukte lang tid på tilvenningen ja:) Noen gav meg tipset om å dyppe smokken i sukkervann, slik at den smaker godt. Jeg måtte også holde smokken på plass i munnen hennes i begynnelsen. Tok gjerne et minutt eller så før hun frivillig sugde på den. Øvelse gjør mester, og tålmodighet er en dyd er mitt tips:)
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Datteren min tar kun nuk smokk, prøv den ? Og kun silikonså jeg dro ut å kjøpe 5 forskjellige jeg, kun den hun tok da denne ikke er så stor kanskje. Funket for oss :-)
~Monsoon~en gutt, en jente~ Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Nuk smokken var den eneste som funka her, det var den tredje sorten jeg prøvde. Prøvde en med silikontutt på og den var tydligen helt motbydelig! Så naturgummi er best, ellers så er det bare å prøve seg fram. Lykke til!
mittlillegull Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2006 sukkervann...er det bare å koke vann og putte oppi sukker? i såfall hvpr mye sukker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå