Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Gutten er 16 mnd, hyler som besatt. Er kjempetrøtt, men vil ikke sove. Har sjekket at det ikke er noe tilsynelatende galt. Vil bare at jeg skal sitte der inne hele tiden. Men da ligger han bare og ser på meg, og lukker aldri øynene. Med en gange jeg går ut begynner han å vræle og blir stående i senga. Har gått inn med jebne mellomrom for å vise at jeg er der, men har holdt på over en time nå uten resultat. Noen råd? Er så sliten selv og vil bare grine. Jeg er ikke fan av skrikemetoden, for jeg vil jo han skal føle seg tygg. :-(
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Hmmm, dette er da et tema som pleier å få en del svar? Jaja, det går seg vel til, da.
Nickeguri Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Pleier han å sove med lyset skrudd av? I så fall kan du kanskje prøve å sitte der inne i mørket med ham. Du kan jo lage litt lave lyder innimellom for å vise at du er der, for eksempel snu deg etc. Pleier han å sove med lyset skrudd på, går det an at du sitter der, men ser en annen vei. Da blir det ikke så interessant å se på deg. Sitt helt urørlig sånn. Forhåpentligvis sovner han til slutt. Andre råd: Kosebamse Stryke ham lett på ryggen. Stoppe hvis han reiser seg / gråter Synge. Stoppe hvis han reiser seg / gråter Ha helt faste kveldsrutiner, så han vet hva som skjer. For eksempel tannpuss rett før han legger seg. Ha et fast godnattauttrykk, for eksempel: Da får du sove godt, Daniel". Etter det hjelper det ikke å snakke etc. Kankskje noe kan være til hjelp.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 Takk for at du svarte :-) Jeg kan egentlig krysse av for alt her. Det er nesten som om han har blitt redd for å ligge alene, begynte for et par uker siden. Har vært vant til å sovne alene, med nattamusikk på og kosebamse, og døra litt på gløtt. Vi gjør de samme tingene, og sier det samme hver kveld. Så rutinene er egentlig å¨plass. Får håpe det er en periode bare. Virker som han er redd, for det er en annen type gråt enn når han var mindre og bare ikke ville sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå