janeb Skrevet 9. desember 2006 #1 Del Skrevet 9. desember 2006 hei alle sammen jeg er helt ny her. jeg er ei jente på 26 og sykepleierstudent. jeg har nettopp fått påvist pco og er egentlig ganske uvitende. jeg har blitt gravid men tok abort. nå som jeg har fått diagnosen, fikk jeg vite at denne graviditeten er som kan skje en sjelden gang og at jeg må ha behandling. jeg går nå på diabetes medisin for å stabiliser blodsukker etc. men mitt største problem er min vekt. jeg la plutselig på med i 20 årsalderen. gikk opp plutselig 15-20 kg og fikk masse hårvekst i ansiktet og resten av kroppen. jeg har alltid trent mye og vært aktiv, men aldri gått noe spes ned etter 20årsalderen og dette plager meg. folk tror jeg er et matvrak- det er jeg ikke. fikk råd av legen å holde meg til diabetes 2 kosthold. jeg har kjempe problemer med dette. jeg går ikke ned og plages veldig med vekten. jeg skal inn igjen i mars for sjekking av verdier og legen mente at jeg fint kunne få barn igjen ( til stor lettelse ). men evt den sorgen tar jeg senere. nå er fokus på kroppen og vekten min. kan noen hjelpe meg?gi meg råd. jeg trener 4-5 ganger i uken. da spinn og styrke pluss aktiv i marka. MEN JEG GÅR IKKE NED......det plager meg enormt......hjelp meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7404129-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AngelWichBaby Skrevet 9. desember 2006 #2 Del Skrevet 9. desember 2006 Heia .. Har hørt lav-karbo mat er en bra måte for oss m PCOS og gå ned i vekt på. Bruke grønnsaker i steden for poteter, ris og pasta. Spise spelt brød, i stedenfor vanlig hvetemel brød. Spelt brød er jo litt dyrere enn vanlig brød, men absolutt verdt det. Man må være sta for og gå ned i vekt med PCOS, spes når søt hungeren kommer. Er selv overvektig, men mye aktivitet og litt stahet for hva jeg putter i munnen han hjulpet meg. Og det er lettere for oss med insulin resistens og legge på oss, enn de uten. Fant dette på fedon.no "Kost for kvinner med PCOS Under vår ferie i Norge leste jeg i et norsk blad om kosthold for kvinner med polycysistiske eggstokker. Hvilken kokebok eller tips om kosthold anbefaler dere å kjøpe om man har polycysistiske eggstokker? Er det kostholdet også relevant til alminnelig slanking eller kun tiltenkt kvinner med polycysistiske eggstokker? Svar: Kvinner med PCOS (polycystisk ovarie syndrom) lider av kraftig insulinresistens. Derfor skal kostholdet ha lavere karbohydratinnhold (sukker, stivelse), lav glykemisk indeks og mer protein, fiber og gunstig fett. Du kan lese mer om dette på vår hjemmeside hvor du også finner informasjon om begge mine bøker "Naturlig Slank med kost i balanse" og kokeboken Naturlig slank. Mvh Dr. Lindberg" klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7404129-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-7406797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå