Gå til innhold

Ang. feber og febernedsettende- trenger svar før leggetid;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 4mnd og tre uker. I dag har han feber, og i formiddag da feberen var 39.2 gav jeg han en paracet. Etter det gikk feberen ned til 38. Nå nærmer deg seg leggetid og feberen er 38,66, Ville du ha gitt en febernedsettende igjen før han la seg eller bør jeg vente til feberen er over 39?

Skrevet

vent til feberen er over 39 du. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om av legevakten:) man skal være litt forsiktig med paracet på så små barn.

Skrevet

Det er en grunn til man har feber og det er at kroppen prøver "å ordne opp" på egen hånd, det styrker immunforsvaret. Så lenge ikke gutten din er veldig veldig dårlig så la naturen ordne opp. Har de feber i mer enn 3 dager, kan man godt gi paracet, men som sagt så trenger kroppen å jobbe litt.

Skrevet

ville bare si at dersom han er veldig urolig og sutrer mye, ikke finner roen og slikt ville jeg gitt en paracet. har en gutt selv som er utrolig vanskelig om natta dersom han har feber, gir paracet om natta og drøyern litt om dagen. Veldig sundt med en god natt søvn, kan hende det er feberfritt i morgen.

Skrevet

Takk for raske svar!

Nå sover han uten paracet:)

Han var bare to uker da han lå en uke på sykehus pga infeksjon og feber så jeg stresset litt. Men han er jo mye eldre nå. Det er vel nå de er under tre mnd de ikke klarer å bli kvitt feber selv.

Satser på at han er bedre i form i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...