Gå til innhold

blødninger..


spindel med spire :)

Anbefalte innlegg

Hei, i natt da jeg skulle legge meg, oppdaget jeg at jeg blødde, er ca 7+0 i dag. Det kom friskt blod, kasnkje to bind i løpet av natten, ikke noen klumper eller smerter. Gikk på legevakta klokka åtte i mårrest, de sa jeg måtte vente til mandagen med å få ul. Da jeg kom hjem, la jeg meg til å sove (hadde vært våken hele natta), og da jeg våknet i firetida i ettermiddag hadde jeg ikke blødd noe mere, og har enda ikke blødd noe mere (kasnkje et par dråper)..

 

Men det jeg lurer på, kan jeg ha ahtt en SA? Føler liksom ikke det var nok blod eller klumper til det, dessuten har jeg jo ikke hatt noen smerter..

 

*bekymret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Spindel med spire,

 

leit å høre at du har blødd, det er klart at en blir bekymret da...Jeg opplevde selv en SA i september, og det begynte med litt blod som kom og ble borte noen dager, for deretter å øke i løpet av noen dager til å bli rennende friskt blod som så resulterte i at det kom noen klumper ut som jeg da skjønte var fostervev...ikke noe gøy :-Jeg hadde ingen smerter, kun litt mensenmurring i magen, men tror det er vanligst at en har vonde mensensmerter. Du spør om du kan ha hatt en SA: dersom det ikke har kommet ut noen klumper vil jeg tro at du ikke har hatt en SA. Blødningene kan skyldes noe helt annet, og være helt ufarlig for spiren. Men, det kan også være at det er begynnelsen på en SA, og at du i løpet av noen dager vil oppleve at blødningene endrer seg til å bli mer klumpete. Jeg håper indelrig ikke det er tilfellet, og at du får gode nyhter på mandag! Synes det var leit at du måtte vente så lenge for å få vite noe...dersom du blir bekymret vile jeg ringt direkte til sykehuset og bedt om å få snakke med vakthavende lege på gynekologisk avdeling eller fødeavdelingen, og kanskje de har tid til å se på deg før mandag. Lykke til, håper du skriver hvordan det går med deg på mandag.

 

Beste ønsker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, det går da..

 

Har ikke blødd noe mere enda, bortsett fra da jeg gikk på do da jeg stod opp i morges, kom det litt mørkt blod på papiret..

 

Har heller ikke noen smerter, så håper dette går veien! Lenge å vente til i morgen.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars deg, grusomt å gå slik å vente og lure på om en begynner å blø mer. Lykke til i morgen!! Hvis det er noen trøst, så synes jeg at det værste ved SA'n var å gå å vente slik du gjør nå. Når en først skjønte at en mistet, måtte en liksom bare innstille seg på det å gå videre. Håper imidlertid at du slipper å oppleve det, og at du får gode nyheter i morgen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, dette er kasnkje teit, men jeg spør likevel:

 

Like før jeg begynte å blø, trampa jeg så hardt i gulvet at jeg har vondt i foten enda, (jeg og kjæresten krangla)

 

Kan det hende at jeg sprengte et blodkar da, og at det var det som var årsaken..? Eller er jeg helt på bærtur nå?

 

Prøver bare å komme på alle logiske positive årsaker som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke om det går an å sprenge et blodkar på den måten- vet at en gjør det lettere når en er gravid. Men ettersom du allerede har blødd frisk blod vil jeg tro det er mer sannsynlig at det skyldes noe annet. Enten starten på en SA eller blødninger et fra annet sted utenfor livmoren som noen kan ha i svangerskapet og som ikke er farlig for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...