Murmeline Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Halloen:) Hvordan går det med husplaner? Var det visning til uka? Så det var et anent hus også, nesten samme prisgruppe, var fint det også Har som sagt kjøpt svømmebleier, og er klar for svømming til onsdag, får bare reise med snuppa i pysjen:) Prøvde å høre med folk her i byen ang svømming, men det er visst ingen som vil leke med oss her, snufs.. Så vi får dra til dere i stedet! Hun har jo dusjet flere ganger, og badet to ganger her hjemme, så tror vi er klare nå! Kanskje jeg får begynne å tippe i lotto, blir nok ikke rik på en stund.. Skal sette inn seter i bilen nå, og da fyker det 23 000kr ut fra min sparekonto, så da er jeg offisielt blakk. Men det kommer vel desemberpenger snart.. Shopping er alltid gøy, tar gjerne en tur. Hvis vi bare får inn de setene, har jeg plass til dere to i bilen også, Audien er jo et lite hakk større enn svigermors lille by-og-lukeparkerings-bil, haha.. Skjer det noe hos dere i kveld da? Her tar vi livet med ro, hadde middagsgjester i går. Snuppa var eksemplarisk, og sovnet: 20.30!!!!!!!! Og sov til 03, fikk flaske, og sov til morgenpupp kl 9. Hurra!! Grøt tror jeg er en dårlig ide for oss, da jeg ikke tåler det spes godt. Tviler derfor på at snuppa tåler det..
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Heeeeeeeeeei! Drømmehuset ble dessverre solgt i går formiddag, til nesten 2,6 mill:( Vært å sett på det i Hoensvei 81 også som er litt billigere men det er så innmari mye oppussing som må til, det orker jeg ikke med en liten baby... Herlig at dere kommer da, blir kjempemoro! Mandag skal vi lære å dykke vi!!! Vi bruker brillebukser vi, badebleie gidder vi ikke:p Her bader vi i balje annenhver dag nå, herlig, bortsett fra at hele badet er vått etterpå... og hele jeg. Lotto er oppskrytt, vinner jo aldri mer enn 30 kr jo, skuffa over Norsk Tipping der asså. Jeg venter på desemberpenger jeg også, første ladning kommer tirsdag så fra da er vi klare. Hva slags audi har dere? Her skal mannen på jobb gitt, de har ikke fått skaffet noen dørvakt for å erstatte meg i julebordsesongen så Jens som kjenner gjestene og rutinene er et bra valg. Da er jeg trygg på at min integritet som sjef blir ivaretatt også, i form av godt valg av "replacement". Snille Andrea, så flink å sovne så tidlig! Og ikke minst så lenge! Det håper jeg du nøt i fulle drag! Det serveres også hele resten av menyen til Spiralen om du har lyst, tid og anledning:) Har forsikret meg om det... Så kos å se et innlegg til meg her på DiB, ble kjempeglad jeg! Nå er det nattstell og bok på veslemor, må løpe.
Murmeline Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2006 Hm, ikke freit med disse høye prisene.. Fortsetter dere å se i Drammen (nå som dere ikke blir såå mange), eller er det for dyrt? Skjønner godt at dere ikke ønsker å pusse opp med baby, vi gjorde det i fjor høst før jeg ble gravid, og tro meg; det ble lange kvelder.. Dykke er sikkert gøy, men høres jo litt skummelt ut også.. Hvis vi ikke forsover oss får du vise oss litt triks til onsdag. Kommer desemberpengene i flere ladninger?? Stor ekkel gangsterbil: A6. Hihi... Var eneste pampers-tralle gubben ville bli observert i.... Forfengelige jålebukken... Sende gubben på jobb, hihi, det gjorde jeg faktisk da jeg var gravid og ble syk. Måtte på sykehuset og skulle på jobb, så sendte gubben i stedet. Gikk bra det:) Han klarer nok det fint tenker jeg! Vet, snille jenta. Hun har virkelig blitt eldre nå, merker det på hele jenta. Skal snart finne frem klær i 62 også, så vi kommer etter:) Lykke til med kveldsstellet, hva slags bok leser du forresten? Her går det i badebok fra go`boken; sånn med et bilde på hver side i svart hvitt og rødt. Leter etter en avløser, men har ikke funnet noen fin bok enda. Får se i Drammen til onsdag, de har nok bedre utvalg der kanskje? Både Norli og Lycke.. Ha en riktig god kveld, sender gode sove-vibber til Embla:)
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Er svindyrt med hus asså... Sukk... Greit å ha stor egenkapital da, ellers måtte vi lett etter noe helt annet. Kott eller slikt:p (nyoppusset kott med dass, haha) Ser nå litt mer i Drammen enn hva vi gjorde mens jeg trodde pappa var med på lasset... Er virkelig lysten på eget hus nå, er lei av å leie og vil ikke bo i huset jeg har, det må jo også pusses opp:( Klart vi viser frem litt på onsdagen, da er jo Eline med også og vi går på samme kurset så dere lærer nok masse! Hos oss kommer de i flere ladninger, hans og mine:p hehe... (og jeg disponerer seff alt sammen!) Pamperstralle, er det dèt man kaller det nå! Hihi... Vi har lyst på A4 vi, avant, gjerne quattro, men hus først, så bil (og gjett hvem som får kjøre den fineste bilen!!!) Jens har stått i døra der med meg i mange måneder tidligere, samt jobbet julebordsesongen i fjor sammen med meg. Funket kjempefint! Jeg har begynt å snoke i skuffen med 68 jeg! Det er litt tidlig men jeg har SÅ mye stilig i den str som jeg bare SIKLER etter å ta i bruk! (boblevest i lyserosa!!!!) Merker at de vokser sinnsykt fort, vesla har jo begynt å sitte selv i et par sekunder før hun tipper nå! Og hun reiser seg opp fra huk til rette bein når hun holdes! (hyyyl, vokser FOR fort!) Her leser vi Tassen feirer jul og har ønsket oss masse mer Tassenbøker til jul:) De er helt herlige og med masse fine farger og store GULE hunder;) Nå har prinsessen i dette huset sovnet, nå blir det pizza! Wiiiiiihiiiiiiii! *sovevibber til Andrea*
Murmeline Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2006 Svinedyrt med hus ja. Men gjør som oss da vel; kjøp hus med utleiedel:) Kan virkelig anbefales, det hjelper virkelig på lånet:) Dessuten mye mer hyggelig enn kott med dass, hihi... Ja stemmer, Eline er jo sikkert også flink og kan vise oss kunsten. Viktig å presisere hvem som er sjefen med pengene ja.. Ikke så heldig jeg da, han her er glad i å ha egen lommebok gitt.. Audi er digg, men vi vurderer å bytte den i en billigere bil faktisk, mer type snusfornuftig Toyota el.l. Audi er så dyrt å reparere, så den bilen har kostet oss ganske mye.. Synes det er så kjedelig å bruke masse penger på bil jeg da, det er jo bare penger rett ned i sluket.. Liker bedre å investere i bolig osv:) Haha, endelig kommer Andrea etter i str 62, så sniker dere over i 68! Egentlig burde vi bare kjøpe klær sammen vet du, Embla bruke først, Andrea arver, vi deler regningen. Hihi... Boblevest i lyserosa er fint, jeg kikket på en lekker liten sak fra Lindex, men kjøpte den ikke.. Har faktisk kjøpt utrolig lite klær til henne, iv har jo fått så utrolig mye i gaver. Har ikke råd til å gå amok, så det blir mest de tingene ingen kjøper i gaver; luer, votter og sånn. Og litt før hun ble født. Og så måtte jeg kjøpe nye klær en gang vi var ute i byen, stelleveska var tom gitt. Det var den dagen jeg lærte at man har alltid med et skift, hihi.. Tror nok Embla er ganske flink og tidlig ute, ellers er Andrea treg... Hun har hvertfall blitt flinkere til å sitte når jeg drar henne opp etter armene. Manuell terapeuten var ganske fornøyd forresten, han syntes vi skulle se an en stund til. Men han er ikke KISS-ekspert da. Men han fant hvertfall ingen låsninger, så vi krysser fingre:) Tassen var en god ide, fine bøker det. Får se til uka, forutsatt mer penger da:) Sikler på ny vogn jeg da, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha caffe latte-trille eller en 3-hjuling som er litt større, men likevel mindre enn flaket mitt fra Emmaljunga. Mmmm, pizza er nam. Her blir det eplekake og is snart, blir spennende å se om det går bra.. Datanerden!! min har fått nytt web-kamera forresten, så nå overvåkes snuppa via webcam. Hun sover ikke, men har lagt seg, ligger og prater med seg selv. Så bare fortsett å sende sovevibber du:)
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Har planer om utleiedel ja, men siden lillebror faktisk eier halvparten av huset og da halvparten av pengene var planen å innlosjere ham der... Vi får se hva det blir til, må jo finne noe jeg virkelig liker uansett, og som han liker. Hadde jeg funnet noe stort nok til at bruttern kunne bo med oss OG leie ut en del hadde det vært gull. Men det er nok å sikte litt høyt. Vi har en passat nå, en gammel en og jeg har brukt like mye på rep på et år som det kostet meg å kjøpe den i fjor:( møkkakjerre... Og den gikk forøvrig i stykker igjen i sted, får ikke lukket dørene grunnet frost. *sparke duste bilen* Har en golf også som pappa har lånt i mange år, er et mirakel at den henger sammen! Fikk 2 mnd å leve diagnose av bilmek i fjor våres! Hehe... Jeg er shopoholiker jeg, har klær vesla ikke har fått brukt engang i både 50 og 56... Og jeg har i tillegg fått masse, spesielt brukt som jeg ikke har orket å pakke ut ennå engang. (og mye SKIKKELIG stygt...) Embla er en ivrig liten dame, tror ikke hun liker å være baby, vil helst være stor jente. Men hun er ikke tidlig ute på alt, bare noen ting, sånn er det med alle. Og det er jo egentlig nesten en mnd mellom dem da, selv om de er født samme dag! viktig forskjell en stund til det... Vi krysser fingre for at KISS kan utelukkes, all tro på at vesla di er i finfin form... Me LOVES Tassen!!! Jeg vil også ha ny vogn, har faktisk kikket på Emmajunga Cerox på nett, men vet ikke om ryggen kan legges helt ned. Den ser fin ut, evt så er det mange fine på www.onskeborn.dk til en mye rimligere penge. Si fra om du finner en der så kan jeg kjøpe med så du slipper toll og sånn. Reiser jo nedover jevnlig. Lurt det med webcam, kanskje jeg skulle prøve meg på det samme?! Hmmm... Nå er det natta på meg også...
Murmeline Skrevet 10. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2006 Hallo igjen:) Det må jeg si; ikke alle som hadde orket å bo med søsken;) Dere finner nok et hus snart. Skal dere legge ut det andre fir salg nå eller? Ja bil er vel et tapsprosjekt uansett hvordan man gjør det.. Kjedelig med alle servicer og reperasjoner, grrrrr... Jeg er også shopoholiker, men er i en tørrlagt fase nå Kjøper minst mulig, for hvis jeg først åpner lommeboka, blir det fort mye.. Og så synes jeg det er så trist hvis jeg har klær til henne som hun ikke får brukt.. Litt praktisk er jeg visst også Arveklærne har jeg heller ikke brukt, og det jeg kjøpte til henne før hun ble født har hun knapt brukt. Embla er nok litt mer utålmodig enn Andrea ja, hun koser seg i sitt tempo hun da. Men selv om det skiller endel i alder på de, er det så lett å glemme, mye lettere å sammenligne. Vet jo at det bare er naturlig at Andrea henger etter, men... Akkurat nå sitter hun i prompestolen sin og er sånn halvfornøyd. Tror det er en bæsj på gang, hihi.. Ja, krysser fingre for at det ikke er kiss el tilsvarende. Cerox er en fin vogn ja, sikkert billigere i DK også. Har sjekket litt rundt, og det er egentlig mye babyting som er billigere i DK. Hvordan er kursen forresten? Blir det enda billigere pga den, tilsvarende Sverige, eller blir det likt? Du er jo snill også da, kanskje jeg bestiller en vogn fra DK gjennom deg:) Webcam er en god ide hvis man ikke har det helt mørkt på soverommet, ellers er det ikke godt nok. Gubben har store planer om å koble det opp mot tven, sånn at det slår inn når hun skriker. Uff.... Hovrdan gikk det på alenekvelden deres da? Her sovnet ikke Andrea før kjempesent, men jeg sovnet fra hele greia, så gubben måtte ta seg av henne. Må visst stelle litt igjen, snakkes etterpå, eller en annen dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå