Mamma-K Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Min lille gutt på 9 uker har begynt å sove hele natta! d.v.s. han får siste måltid i tolv- et tida om kvelden og sover til 7-8 om morgenen. Det må legges til at han sover ganske mye gjennom dagen og er temmelig våken på kveldstid. Denne døgnrytmen har han holdt på med i over en uke nå. Det er jo kjempegreier at han sover hele natta, føler meg utvilt og begynner å få overskuddet tilbake etter fødselen. Han virker blid og fornøyd og legger på seg. Er det normalt at de sover så lenge i strekk når de er 9 uker gamle?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 ja. mathias som å masse fra han va 1 mnd.. hele natta da! du får kose deg me det! det er godt å ha natte søvn!!!
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Hei min datter sov hele natten gjennom fra hun var 2 uker, så ja det er mulig
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Jeg tror barn er forskjellig jeg, tror nok ikke foreldre kan ta æren for det egentlig. Det bare gikk, vi la henne ned og hun sov, våknet ikke før kl 09:45 idag, helt utrolig ! Så ikke tro at det er noe dere gjør feil osv. Tror bare vi er velsignet med sovebarn - kanskje vi får det igjen senere hihi...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Min også har sovet hele natta fra fødsel av.. Er en sjelden gang han har våknet etter 4 timr for å få mat, men sover som regel 5-7 timer i strekk.. legges og får siste måltid kl 23.. igår sov han faktisk fra kl 20.00 (etter mat) og til kl 05!!
Honningmelon Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Min er bare 3 uker da,så er jo uansett tidlig. Har et sovebarn med eldstemann,og han er nå 3 år og fortsatt like grei når det gjelder soving. Håper vi får sove hele natten om noen mndr. i allefall....må si det står høyt på ønskelisten.
Murmeline Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 Hei:) Snuppa her begynte å endre mønster sakte med sikkert da hun var ca 2mnd. Nå er hun snart 3mnd, og har aldri pupp hver 3.time lenger, slik det var i begynnelsen. Ingen natt er helt lik, kommer an på når hun sovner, men hun sover gjerne førsteøkt: 5-7timer, så er det "vanlig 3-timer-så-pupp" rytme igjen. Hun blir rett og slett ikke så mett av nattpupp, da hun sovner etter en pupp. Pratet med mamma om det, hun sa det samme, at jeg begynte å sove lenger da jeg var ca 2mnd.
Mamma-K Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2006 Jeg får bare nyte det mens jeg kan :-) Bakdelen (hvis du kan kalle det for en bakdel..) er at han er lys våken når pappaen kommer hjem fra jobb og til vi legger oss, slik at det blir lite voksentid..
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Gutten min er 9 uker, han sover fra ca 19-20 på kvelden og til 07-09 på morgenen. Vært sånn siden han var 5 uker ca.. Men han sover ingen ordentlige dupper på dagen. Er stort sett våken hele dagen, kan sovne i fanget, men så fort jeg legger ham ned våkner han.
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Min jente har sovet rundt fra hun var 2 uker gammel. Siste måltid for hun ca klokken 22.30, sover som regel fra 23.00 til 8.00 neste dag:-) Herlig! Føler meg uthvilt neste dag:-) Hun er 9 uker i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå