Gå til innhold

Hjelp! Tilbakefall og tissing i buksa flere ganger for dag! RÅD??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min gutt sluttet med bleie på dagtid en stund før sommeren og var så og si tørr etter sommeren. Så begynte jeg på jobb igjen i oktober og da begynte stresset og tissingen i buksa er nå så og si daglig. Fra 1 - 4 ganger. Vi prøver å ikke være sinte, oppmuntrer til å gå på do etter måltid ++, men det virker som om han ikke kjenner at det kommer. Han er ofte på do, men tisser veldig ofte. Han blir 4 i januar. Nå begynner vi å bli litt rådville. Noen som har opplevd det samme eller har gode råd? Vi har lurt på om han kan ha overaktiv blære og tenker å høre med helsestasjonen. Hva tror dere?

Skrevet

Han kjenner at det kommer og han har ikke overaktiv blære: Dette er en form for regresjon og er veldig vanlig for mange barn en stund etter at de har sluttet med bleier. Ente får dere bare tåle å skifte masse klær en stund fremover, eller så får dere begynne med bleier på han igjen en kort periode. Tisser han på seg så ofte som 4 ganger dagen hadde jeg funnet frem bleiene igjen uten å blunke.

Skrevet

Vi hadde litt av samme problemet i hoest; gutten vaar sluttet med bleie i sommer da han fylte tre , (dag og natt), men da han startet paa foerskole og dagmamma i host kom tilbakefallene paa dagtid. Losningen for oss ble klistremerker paa et ark - ett klistremerke for hver dag han kom hjem med samme bukse paa (dvs. toerr) - naa er han tre og et halvt, og han har ikke lenger tilbakefall.

Som du ogsaa skriver saa nytter det ikke vaere sinte paa han; helt uten aa kritisere, bare skift paa rent toey og fortsett som vanlig; minn han likevel paa at maa tisse paa do, og at for hver gang han tisser paa do saa faar han et klistremerke. Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...