Gå til innhold

Hjeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita tulle på snart 15 mnd. Hun har nå gått i 3 1/2 mnd. Hun har alltid elska å sitte i vogna, og d gjør hun fortsatt. Men hvis vi f.eks. er på leikeplassen ved der vi bor og skal dra derfra, så er d så og si umulig å få henne oppi vogna. Når vi prøver å sette henne oppi der, strekker hun seg heeeelt ut og blir helt stiv og stritter imot. Har prøvd å være der så lenge at hun er sliten, men hun stritter likevel imot. Må nesten bruke makt for å "brekke" henne nedi trilla. Er d noen som har noen gode tips og råd ang å få ei på 15 mnd nedi trilla etter at hun har vært oppe og gått litt??? Kan man prøve noen form for belønning? Hva kan i såfall være belønning til ei på 15 mnd???

D vi begynte å tenke på akkurat nå, var at d kanskje er bedre å legge ned ryggen på trilla, sånn at vi legger henne nedi til vi får festa henne med sælene?!

Håper på gode råd. Blir litt frustrert....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært greit med noen tips ja. Vår er ikke bare stiv men står i bue hvis vi skal ha henne ned i vogna igjen.

Begyner å bli ganske så egen allerede.

Skrevet

Ikke helt lett den der:) Jeg har også ei jente på 15 mnd, er ganske så egenrådig for tida! Når det gjelder å kjøre vogn etter lekeplassbesøk, pleier jeg å si med (veldig) entusiastisk stemme: "Skal vi se om vi kan se en pus/voffe/pip-pip?" Eller "Tror du pappa er hjemme?" eller hva som helst egentlig, som kan få henne på bedre tanker.

Må innrømme at jeg av og til bestikker også. Med noen rosiner, en kjeks el.l.

Skrevet

Jeg har hatt/har samme problemet med gutten min. Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det, bare at "åh, nei, nå blir det krise igjen....". Så har jeg satt han oppi vogna med makt, så raskt jeg kan, og så har jeg latt som ingenting og så har vi det kjempehyggelig etterpå. Litt ubehagelig, men helt greit. Jeg tror det er best å ikke lage for mye styr ut av situasjonen, plutselig blir det masse situasjoner hvor det skal overtales og bestikkes. Gutten min vil f.eks. ikke skifte bleie og ikke gå inn på rommet sitt, (for det er mye mere spennende på roterommet), men vi gjør det likevel, og etter et par sekunder er det helt greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...