Gå til innhold

Hvordan gi sviskesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På 8. dagen uten bæsj for lillesnuppa mi på snart 10 uker. Har bestemt meg for å prøve sviskesaft. Men problemet er at på sviskesaften jeg har fått tak i så står det at den kan gis fra 4 mnd alder. Kan jeg likevel gi av denne? Viss ikke, hvor får jeg tak i en annen sviskesaft? og hvor mye kan jeg gi?

Skrevet

vi har gitt malt t mathias. han spis bare av flaska da.. men tar ho flaske.. i så fall kan du prøve å ha litt malt i .. ellers så har æ skjønt det sånn viss man bare amme så e det helt normalt at det kan gå så lang tid i mellom!!!

Skrevet

Sviskesaft er fra 4mnd ja. Fikk tips selv fra ei her inne om å tynne den ut: 50/50 vann/sviskesaft. Hun hadde fått det tipset av sin hs. Syntes ikke sviskesaft var så effektivt jeg da, funker bedre med en t-skje malt enten i mm, mme el vann:)

Hvis du skal gi sviskesaft, prøv deg frem sakte. Jeg gav via 2mml sprøyte, og gav en sprøyte (halvblandet) nå og da, til det begynte å romle kraftig i tarmene. Grunnen til at jeg ikke likte sviskesaften, er fordi snuppa syntes det gjorde skikkelig vondt å bæsje ut det som kom, mens det virker som malt-bæsjen er enklere å bæsje ut om du skjønner;)

Skrevet

ok, takk for svar. Da prøver jeg å blande ut litt. Har prøvd malt i noen dager nå men ingen bæsj. Men det virker ikke som at snuppa har noe som helst ubehag heller, så derfor tror jeg ikke jeg skal stresse så mye. Det kommer vel når det kommer. Har jo hørt at det kan gå opp til 14 dager og mer... MEn må innrømme at spenningen er stor hver gang jeg skifter bleie...hihi... :)

Skrevet

Ja, det skal jo ikke være så farlig så lenge det er kun mm som gis. Rekorden her i byen er 21 dager!!!

Har du forresten prøvd å enten massere litt i rumpa hennes, eller stikk tempen forsiktig opp i rumpa, og beveg den litt rundt og rundt.. Jeg har bøyelig termometer, og den + sviskesaft fikk ut bæsjen her en gang. Selv om de tåler å gå mange dager uten, foretrekker de nok å ikke ha full tarm, jenta mi var hvertfall veeeeeeeeeldig da bæsjen kom:)

Men helt enig, ikke stress med dette:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...