Gå til innhold

Snart ventetiden over.........

Anbefalte innlegg

Snart ventetiden over.........

Nå har jeg ventet på denne babyen i 2 1/2 år. De første 11 mnd gikk med til prøving uten resultat, etter invendig ul hos gyn fikk jeg konstantert pcos, fikk metaformin og pergotime, spiste tabeletter og prøvde med nytt mot i 1/2 år, men ikke noe resultat med det heller.

Så da fikk jeg en operasjon som heter laproskopi, der de brente hull på noen av cystene mine. Månen etter operasjonen testet jeg positivt , men i uke 6 mistet jeg, da var motet på bånn, men heldigvis mnd etter viste en ny test positivt og den spiren sitter godt plasert inne i magen min, nå er det bare 17 dager igjen til termin.

å så godt det skal bli å bli mor, føler jeg ikke har gjort noe annet enn å vente i 2 1/2 år og så deilig det skal bli å ikke tenke på denne hersens prøvingen mer, men for noen fantastiske 9 mnd jeg legger bak meg...

Gleder meg til fødsel og et liv som mamma....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7402708-snart-ventetiden-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja da har du jammen meg gått og venta lenge. Så da blir det deilig å endelig skal få holde den velse i armene.

Var ikke gjennom like mye før vi endelig fikk det til med nr 1, men jeg kan love deg det var stort da hun endelig lå på magen ja. Denne gangen her holdt det med bare 1 runde pergotime, helt utrolig. Så vi gleder oss til at tassen her bestemmer seg for å komme ut å hilse på å. Det er en hærlig tid vi har i vente:-)

Skjønner hva du mener. Vi var prøvere i nesten to år før spiren endelig satt. Etter nesten et års prøving ble vi henvist til gynekolog, og tok et uendelig antall prøver. Det var en periode jeg var inne til blodprøver annenhver dag. Mas! Og så gikk vi på to eller tre (husker ikke helt) Pergotime-kurer før jeg ble gravid. Jippi, tenkte vi. Men samme dag som graviditetstesten viste blå strek så begynte jeg å blø. Blødde litt i noen dager, og var til blodprøver annenhverdag (igjen!) for å måe Hcg-nivået. Og det bare fortsatte å stige, men alt for lite til at det kunne være en normal graviditet. Så da ble det kontantert utenfor livmor, men heldigvis forsvant det av seg selv etter et par uker med kontroller.

Så da var det en syklus uten noe før vi fikk prøve på nytt med Pergo. Og denne gangen satt den som et skudd!! Hurra!! Men vi gledet oss egentlig ikke over det før vi fikk ul i uke 8. Da kunne vi håpe, og etter ul i uke 13 var vi sikre. Og nå er målet snart nådd! Det er helt utrolig, egentlig. Så jeg skal definitivt IKKE bruke p-piller eller noe etter dette. Vi tar de barna som kommer nå. Så får det bare være tett, hvis det er sånn det blir. Jeg vil nemlig ha 3 (eller 4?) barn...

Annonse

Ja, vi er sikkert flere her inne som har brukt litt tid på å bli gravide. Og det er klart det er slitsomt når det pågår. Men vi var tross alt heldige som fikk det til til slutt. Jeg var litt aktiv på "sliterne"-forumet her på bim, og det er ganske trist å titte innom der nå, og se hvor mange av de samme som fortsatt er der. Kan ikke få sagt hvor glade vi er for at vi slapp prøverør og sånn. For det lå nemlig ikke så langt frem i tid, hadde det ikke funka den siste gangen med pergo. Men nå er alt det glemt, og vi er bare superhappy over lillegutt i magen :)

Huff, kan tenke meg du er bra lei av å vente nå ja.

Alt for mange ( meg inkludert) tar det som en selvfølge i bli gravide, men det er det så absolutt ikke.

På jobb var det ei som testa sin første positive test etter å ha prøvd i 8, ÅTTE år!!! Du kan tro tårene satt løst hos mange av oss.

lykke til med fødsel og det lille fantastiske nurket du har i vente. å være mor er slitsom, men fantastisk, og noe jeg aldri ville ha vært foruten.

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...