Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 vi sliter veldig med lillegutt. Har prøvd å få han til å sove natten i gjennom i mnd, men han gir seg ikke! våkner flere ganger i løpet av kvelden, får da smokk, og sovner igjen , helt til det ikke går lenger, da shenger han over kanten på senga og bir lagt ned igjen trøstet osv, men kommer seg opp igjen og igjen. til slutt er det bare mor sin pupp som slutter skrikinga. jeg er uheldigvis en mor som ikke orker at min baby skal gråte seg i søvn, så bli jo pukket opp til slutt. Mannen er av litt annen holdning så han ønsker å la ham gråte ut. MEN det hjelper ikke det heller. lille gullet gir seg jo ALDRI med gråten. og hvis man har kjørt gråte løpet noen kvelder blir detr jo heller ikke bedre. Han VILha pupp! noen som sliter med det samme?? trenger nattesøvnen tilbake.... han våkner jo fortsatt hver annen time...... hilsen litt fortvilet
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 Tar gutten din flaske? I såfall kan dere gi han melk i flaske i sengen når han våkner en liten periode, deretter gå over til vann. Da vil han nok miste lysten på drikke om natta. Tror at det er en sammenheng mellom nattammingen og kortere søvnlengder. Kanskje barnet sover dårligere og våkner oftere når det har melk/mat i magen og må holde forbrenningen i gang om natten? Ergo: mindre nattmat - bedre søvn :-) (Når de er så gamle, altså.)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Hei. Høres litt ut som snuppa mi...hun er bare ni mnd, da. Men jeg holdt på å bli sprø av mas og styr og amming-amming-amming om natta. Så vi bare bestemte oss for at "neste helg er det slutt"...og det ble det! (Det hadde jeg ALDRI trodd, he-he.) Jeg flytta inn på et annet soverom, og pappaen tok støyten. Første natta var hun mye våken og skreik, men fikk trøst og sovnet i armene hans. Fikk tilbud om vann på tutkopp. De neste nettene gikk det gradvis bedre, og etter tre-fire netter sluttet hun omtrent å våkne!! Akkurat som hun tok poenget, at "javel, nå er det visst slutt på pupp om natta...okei, da kan jeg vel likegodt sove rundt". Hender fortsatt at hun våkner, men det er stort sett når vi går og legger oss... Så vi har planer om å flytte henne inn på eget rom, så det blir enda roligere rundt henne. Anbefaler dere å ta en tørn! Og ikke bli "soft" og gi etter, for all del! Putt inn ørepropper, gjem deg under dyna på et annet rom, og la pappaen gjøre jobben. Tror det er stor sjanse for å lykkes!! Selv om det for noen tar mere tid enn ei helg, da. Har hørt om folk som har holdt på i nesten to uker.... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå