Gå til innhold

Sykehusbagen - er den "oppskrytt"?

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så mange som stresser så fælt med den bagen, noen har den faktisk klar nesten 2 mnd. før termin!

Jeg har 3 uker igjen til termin, men bagen er enda ikke helt ferdig. Jeg putter litt i den etterhvert som det passer seg:)

Jeg skjønner jo at det blir litt mer "virkelig" når man får alt pakket og klart, men er det ikke litt overdrivent og ha den klar 6 uker før termin - selv om man har lang reisetid til sykehuset?

Det er jo selvfølgelig opp til hver enkelt når man vil ha den klar, men siden det var et tema på 3.trim så tok jeg det opp her også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7402545-sykehusbagen-er-den-oppskrytt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel individuelt det som med alt annet når man ønsker å pakke bagen.. jeg har to uker igjen og har pakka litt, men har en liste oppi der med resten som skal være med som ikke blir pakka før det er i gang... Er jo egentlig ikke noe å diskutere da, folk må jo bare gjøre det de føler seg komfortabel med :)

Jeg hadde menstermin i går og UL termin til tirsdag og min er ikke ferdig! :-) Kjøpte meg en ny bag for snart 1 mnd siden da jeg ikke hadde noen (litt dumt å pakke i stor koffert... :-) Etter det har jeg småpakka litt. Lagt ned slipper, morgenkåpe, truser, kamera osv, men ikke stresset med det. En hel del som mangler også.

Regner med at jeg har tid til å pakke. Har skrevet liste så vi skal få med alt eller evt. noen andre kan pakke for meg.

Men jeg ville gjerne pakke mine egne truser, hvis ikke så hadde det vel blitt pakka noen små g-strenger og ikke "gravid-trusene" mine f.eks! :-)

Hei

Jeg har menstermin i dag og UL termin den 20 des.

Har enda ikkje begynt å tenke på å pakke den.

Det er jo ikkje så masse som skal med, har ingen planer å vera lenge på sykehuset.

Regner med eg får tid til de i mellom riene, skal jo gå ei stund heime før man reiser inn.

Dette er tredje mann og har ikkje pakket baggen før ved noen av de.

Men er egentlig ganske impulsiv.

Det viktigste er jo fotoapparat :)

Annonse

Tje, det varierer vel litt. Fikk selv bruk for bag'n flere uker før planlagt. Hadde begynt på den da, men var ikke ferdig - og hadde ikke tid til å pakke noe. Ble to netter på sykehuset, og var nå en og annen ting jeg savnet, men man klarer seg jo alltids. Gir vel litt "ro" å vite at man har pakket det en trenger. Skulle jeg utsatt alt til den dagen veene kommer, så hadde nok ikke alle tingene jeg hadde i bakhodet vært rene.

Vi bor bare ti minutter fra sykehust så har ikke stresset med å pakke. Skal innlegges tirsdags ettermiddag siden jeg skal ha ks, så skal faktisk vaske klærene imorgen da:) Tar ikke med mye, mannen min får heller ta med klær når han kommer hver dag, også får jeg sende det skittne med han igjen.

Skjønner det blir litt mer stress for de som har lang reisevei til sykehuset.

tja...

nå har jo en del av desember damene født før desember.

så det kan jo være en ide å pakke den i god tid.

jeg tror jeg pakket min da jeg var i uke 32-34....hvis jeg ikke husker feil..

var litt tidlig ute kan man si, men jeg ville heller være forberedt.

dessuten så gidder jeg ikke å tenke så mye på den, derfor var det bedre å pakke den ferdig med det samme.

Jeg kan skjønne at de som bor langt fra sykehuset pakker god tid i forveien, for da er det ikke bare å få mannen til å hente noe hjemme.

Jeg har bare funnet frem noe stæsj til å ha i toalett-bagen, for det synes jeg er viktig! Selve kles-bagen har jeg ikke giddi å styrt med! Eller..... Jeg har lagt ippi en morgenkåpe og sandaler, også la jeg bagen i skapet igjen:)

Jeg trenger ikke noe klær til fødselen likevel, og er det noe jeg mangler mens jeg ligger på hotellet så kan jo sambo ta det med! Han er jo så flink atte!

Men jeg tenkte å pakke når jeg kjenner at noe er på gang, slik at jeg kan legge oppi klær jeg ikke kommer til å bruke dagen etterpå!

Har kun pakka en del av baggen eg og. Klær og sånn. Men tar resten når ting begynner og skje, og me må reise inn te føden:) Har 10 dager til termin, og regner vel egentlig med at eg får pakka med meg resten på vei ut dørene...

Har heldigvis ikkje så lang vei til sykehuset, så eg gidder ikkje stresse:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...