Gå til innhold

gravid med bechterevs og medisiner(prednisolon)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ikke gravid, men har veldig lyst til å bli det :)

Har ingen erfaring med pred. Var nettopp hos legen og da ville han at jeg bare skulle ta paracet 1gr 4 ganger daglig. Han mente at andre medisiner kunne være medvirkende til hjerte trøbbel hos fosteret. Husker ikke helt hva han sa, tror det var noe med kretsløpet...

Jeg har vel en lettere grad av B, og har gode perioder. Vet ikke hvordan det er med deg. Høres ut som du er hardere rammet enn meg.

Du kan jo evt sjekke i legemiddelkatalogen, der står jo bivirkninger o.l

Vennlig hilsen

Hei.

Jeg er gravid i 9. uke og står også på et kortisonpreparat, Endocort, for M. Chron. Det er jo ikke det samme som prednisolon, men jeg har pratet med legen min om dette og hun mente at jeg skulle få ekstra oppfølging. Hvis du ser i felleskatalogen under kontraindikasjoner og det ikke står at graviditet og prednisolonbruk ikke er en absolutt kontraindikasjon, så må man veie nytteverdien du har av medisinen opp mot en evt. skade på fosteret. Det var i hvert fall det jeg fikk beskjed om. Jeg er skikkelig bekymret selvfølgelig for jeg ønsker jo ikke å skade barnet mitt, men hva skal jeg gjøre? Jeg funker ikke spesielt godt uten medisinen min. Det var i grunnen et lite trøstende svar å komme med, men hør med legen din og lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...