Fiskestang Skrevet 9. desember 2006 #1 Skrevet 9. desember 2006 Her har vi katt. Etter fødselen var jeg veldig påpasselig at de ikke var i samme rom, uten at jeg nærmest hang over, og passet på. Nå er snuppa 4 mnd. Vi lar hun ligge på gulvet selv om katten er hjemme, og jeg driver ikke alltid å holder øye med de heller. Det er selvfølgelig fordi katten her i huset kunne ikke vært mindre intressert i henne. Det er som om han ikke bryr seg om henne. Når hun hyler går pusen ut i gangen og mjauer og vil ut. Hadde katten vært mer nyskjerring på henne, hadde vi kanskje passet mer på, men jeg føler ikke det er behov for det. Det eneste er at om natten lukker vi døren til soverommet så ikke katten kommer inn. Før pleide hun å ligge i fotenden, men det er det slutt på. Pus har ikke noe i mot det heller. Pus er veldig snill da. Hvordan har dere det hjemme dere andre som har katt? Nå vet jeg mest hvordan det er å ha katt da, men dere med andre dyr? Hva gjør dere?
akt80 & Sara Emilie Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 jøss skulle tro at det var eg som skrev det du skrev.. bare at jenta mi er 3 mnd då
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Vår pus har det som normalt han Han elsker å kose med gutten vår da, selvom gutten vår river han godt i ørene osv så koser pusen videre. Han er ute om natta (har kattehus til han på terassen) så det er ikke noe problem. Om pusen er inne når lillegutt sover så har jeg døra til soverommet igjen.
Stratos med 3 barn Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Kaninene mine bor ute så de er et ikke problem. Katter og hund får ikkegå i annen etasje for der er bare soverom og der har de ikke noe å gjøre. Ellers tok det meg 5 minutter å se at kattene var livredde minsten og at bikkja i grunn ikke brydde seg ) Av den grunn har jeg aldri passa kjempe masse på, men hvis jeg lar han ligge ute å sove alene eller han sovner i 1. etg passer jeg alltid på at han er beskyttet med kattenett ) Fungerer helt utmerket! Dog vil jeg advare/minne dere på at når barna våre blir større må vi være flinke til å finne løsninger så dyrene våre kan "rømme" litt unna. Det kan fort oppstå skumle situasjoner med barn som nærmest jager dyra og ikke har lært seg forskjell på klapping og lugging )
Englefjas Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Katten vår er ikke interessert i babyen, men hun kan være ganske innpåsliten på meg og sambo fordi hun får mindre oppmerksomhet. Ble kost med ekstremt mye før. Er ikke nervøs for å la de to være alene i stua, men sjekker ofte, og på soverommet får ikke katten være. Nå har pus også fått seg en ny kurv som hun elsker å ligge i, så slipper vi at hun alltid legger seg der hun ikke har lov.
Me myself and I Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Har 2 katter. og de kunne ikke brydd seg mindre om lille gutt.. Når han sover har vi ikke døren til soverommet igjen, men derimot så vet jeg at katten ikke går i hans seng, katten er redd for lille gutt.. og ja, jeg passer jo selvfølgelig på. Men nå er gutten min 6 mnd og gir beskjed om noe plager han... så regner med han gjør det når katten også kommer bort til han
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 http://pic3.piczo.com/nemin/?g=14635371 Om man ser ganske langt ned på denne siden så ser man pusen min kose med lillegutt =) Nesten litt plagsom kosete, spess hvis jeg ammer eller noe Men lillegutt elsker han da!
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 Pus rømmer vekk fra babyen så fort hun lager den miste lyd... Hun har sjekket ut vogga hennes når den har vært tom og da fått flysertifikat av oss og etter 2 slike har hun sluttet med det også... Katten til svigersøs derimot har ikke skjønt dette med babyer og hoppet oppi vogna til vesla i går, stod på kanten og kikket på henne også når hun begynte å gråte, da fikk også den katten flysertifikat... Men hunden vår er litt pågående (bor ikke med hunden per i dag siden vi leier leilighet) siden hun ikke ser babyen så ofte. Skal snuse og slikke og hopper littegranne på oss voksne når vi holder henne. Men vognene får være i fred...
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Ja katta vår har fått oppi senga til lillegutt 1 gang.... Da haddejeg døra på gløtt, lillegutt små sutra litt (sånn trøtt sutring før han sovner) Plutselig begynte han å le og mase. Så inn til han og der lå pusen godt ved siden av han Han ble ikke flygekatt, for jeg vet jo han bare vil kose med lillegutt. Men jeg passer bedre på nå. Om jeg har soveroms døra på gløtt nå så er pusen ute. Og om lillegutt sover i vogna si på terrasen har han alltid myggnett over. Ikke bare for katta vår, men for alle andre puser også
Gøril (210406) Skrevet 9. desember 2006 #10 Skrevet 9. desember 2006 Hei, vi har en kattepus og syns det går helt utmerket med de to sammen. Katten legger seg ikke i nærheten av jenta vår og går heller ikke til henne. Katten snuste et par ganger på henne da hun var lita og lå i ro, men nå når jenta vår krabber og hviner av glede når hun ser henne så snur hun eller går i stoor ring rundt henne. De få gangene de koser med hverandre er nå jeg holder jenta og går til katten slik at jenta kan stryke på pelsen hennes. Katten sover ikke på soverommene og har et eget fristed nede hun kan være i ro og fred for alle når hun trenger det. Jeg syns det går så fint og er glad jeg ikke hørte på alle som rådet oss å bli kvitt katten når vi ventet baby. Tror barn har godt av å vokse opp med dyr!
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #11 Skrevet 9. desember 2006 Jeg har hund, men den bor hos faren min for han har stor hage og bedre tid, men han liker ikke snuppa. han rømmer hvis han kan. vi har også en hund veldig ofte på besøk hjemme hos oss (et par ganger i uken) og han kan snuse på henne, men går så sin vei. hvis vi insisterer på han skal hilse på henne, så kanskje han snuser. men det er tryggest lengst borte fra snuppa. flere som har sånne hunder? ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå