Snupidupi Skrevet 9. desember 2006 #1 Del Skrevet 9. desember 2006 Kom heim i går da så har ikke vært hjemme så længe da... men oi så deilig.... har søv som en stein i natt... Julie søv tel klokka halv seks før ho våkna og sku ha mat... og etter det søv ho videre.... så da storesøster kom inn tel oss i åtte tia... så ho barnetv, mens vi lå å slumra tel klokka ti før vi sto opp Deilig deilig! Har hatt en rolig dag, men fått gjort masse... rydda, vaska klea og rødda på plass masse klær og utstyr tel ho lille Julie... Fikk jo stortsett ikke gjort nån teng i sluttn... så det e godt å kan gjør teng utn å må ta pause anna kvært minutt... Storesøster e nu stort sett vældi ivri å ska hjelp tel og se på når bleia skal skiftes etc. Men når æ sku amm første gang heime, og puppan va sprængt, lille babisn fikk ikke tak så ho skreik, da sto store søster også å skreik... ho vil ikke ha pupp, ho vil ikke gap... da vart æ ulitt svett ja... men sia har det bærre gått bra da.... Ha en fin ettermiddag/kveld folkens Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡Linda♡ Skrevet 9. desember 2006 #2 Del Skrevet 9. desember 2006 Godt å komme hjem fra sykehuset ja, kan slappe av mye bedre.. gjøre ting på sin måte uten at det står noen over.. slet endel med amminga på sykehuset vi da, og pleierne "ordna" opp.. Putta puppen på mor i munnen på lille og der satt hun.. men hvordan skulle JEG gjøre det..? Så det ble bedre når vi kom hjem, da måtte vi jo bare klare det:o) og det har vi gjort tross såre brystvorter og sprengte bryst..... hadde pumpe klar da så var ganske avslappet.. så hvis vi ikke klarte det skulle jeg pumpe meg men det har vi sluppet:o) Runa sover som regel 3-4 timer av gangen.. så er fornøyd med det.. en gang sov hun i nesten 6 og da våknet jeg å kikket på klokka å ble nesten små hysterisk...redd det hadde hendt henne noe.. Men vanskelig å få henne til å sove i egen seng da.. mye bedre å ligge innat mamma enten ved siden av eller oppå..hehe.. kan visst ikke skjemme de små bort, men de gjør seg fort vaner da.. hmm.. så vi får øve litt etterhvert.. hu sover jo så fint der om dagen.. hehe... Gøy at storesøster er så med da.. hehe.. syns jeg ser for meg hylinga.. hihi.. en mor kan bli bra svett da ja:o) Blir bra svett jeg også i noen ammesituasjoner da ikke helt ting går som det skal.. men jeg har bare hu jeg da.. heldigvis sier jeg nå.. hehe.. mer enn nok med Runa nå ja.. må bli vant til denne morsrollen;o) Ha en fin lørdagskveld;o) Klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7402217 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupidupi Skrevet 9. desember 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2006 Syns ho Julie sov så længe i slengen... spes på dagen... Da søv ho borti fem tima... har prøvd å vekk ho førr æ har sånn melkspreng,men ikke snakk om... men så e ho meir våken på morran og på kveldn da... så det e vel mønsteret hennes det da... Bra du har fått kontroll på amminga... det har vi også nu... plages litt når puppen bi førr full... men det går stort sett greit alikavel... når ho først har fått tak så e det jo ikke nå problem længer... e enda sår etter tygginga hennes på sjukhuset, men det bynn også å kom sæ... så nu e snart alt i sjønneste ordn I morra skal vi tel føreldran mine å bak pepperkak... det bi kjæmpe kos... glæda mæ vældi.... Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7403482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #4 Del Skrevet 10. desember 2006 slitsomt, men koselig!! theo holder samme døgnrytme utenpå som inni!! amminga er kommet skikkelig igang, føler meg trygg på at dette går bra, så nå har vi begynt med smokk, og da sover han mye lenger av gangen!! (han får smokken etter mat, såklart!) skal snart på første konsultasjon på helsestasjonen, gleder meg! kan dere spise løk? theo får vondt i magen av det.. jeg vil ha løk!! hehe klem!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7408019 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. desember 2006 #5 Del Skrevet 10. desember 2006 bare kos og være hjemme..... har ikke begynt å gå på veggen enda Har litt lite melk så hun får mme i tilleg til litt pupp, helsesøster sa jeg ikke trengte og gi opp amminga enda.... og Maja koser seg med å få lov til og få det lille jeg har. ellers så sover hun greit på dagen,4tima om gangen på dagen og på natta kan hun sove opp til 6 timer!! utrolig deilig! men hun har begynt og være vanskelig og legge i sin egen seng på natta når vi skal legge oss så hun ender ofte opp i senga vår.....må prøve å ikke vende hun til det! smokken er hun lite interessert i.... hun tar den kun av og til hvis hun er veldig urolig men ikke sulten! Jeg vil å ha løk ulvepus.... Maja får vondt i magen av det hun også.... Jeg må gi hun jern,og det får hun enda mer vondt av.... syns så synd på hun når hun får mageknip... ser så utrolig vondt ut! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7408955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beibi82 Skrevet 10. desember 2006 #6 Del Skrevet 10. desember 2006 Her har vi begynt å komme inn i en rutine, kjempedeilig Ingrid sover godt på dagen, men vekker henne hver tredje time for mating siden hun gikk så mye ned i vekt. Er av og til sutrete, men stort sett snill og grei! Er så morro å få litt kontakt med henne, hun kan være våken 3 timer i strekk på dagen, da får vi kost og "lekt" masse Sliter litt med amminga, så hun får mme i tillegg. Synes det går greit vi da, selvom jeg gjerne skulle fullamma. Er kos at pappaen kan få delta i matingen også da. På nattestid sover hun ca 2 timer og er våken 1- 1/2 time.. er slitsomt ja, vi gleder oss til hun begynner å sove lengre om natta klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7409693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
M-82 har fått ei prinsesse:) Skrevet 10. desember 2006 #7 Del Skrevet 10. desember 2006 Har vært hjemme i 2 uker nå. D går veldig bra,men er mest slitsomt om natta.. Lille Malin vil helst sove oppå mamman sin å ikke i bagen (senga). På dagtid sover hun i bagen som jeg har lagt i vuggen. Skjønner ikke helt hvorfor hun ikke vil sove der om natta.. Hun sover ca 2,5 t i strekk om natta og om dagen.. Puppen tok hun tvert på sykehuset,så ammingen går kjempebra:-)Litt brystspreng har jeg, og er sår på ei av brystvortene..auauau:-( Smokken er hun ikke spesiellt interessert i enda.. Malin elsker å bade,ligger kun å smiler hele tiden:-)) Hvordan er deres søte små med gulping? Malin gulper enkelte dager mye,andre dager ingenting..Hun kan være alt for ivrig når hun spiser,og da kommer d en del opp igjen.. Ha en flott søndagskveld jenter:-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7410714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sprudle *født en liten jente* Skrevet 10. desember 2006 #8 Del Skrevet 10. desember 2006 Maja tar helt av på gulping.... jeg føler at jeg skifter på hun 100 ganger i døgnet. Skal til legen på onsdag og prate litt om det,helsesøster anbefalte meg det! Hun gulper selv om det er flere timer siden hun har spist! Slitsomt.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7411024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #9 Del Skrevet 10. desember 2006 Ahh....nyter det første barnet som ikke gulper eller bæsjer ut av bleia :-) Lite klesvask mao... Men det ble litt vondt i starten. reiste hjem dagen etter fødsel og alt så fint ut...Bortsett fra en mamma som fikk rare tanker om Down Syndrom. Fabian er født 3 uker før og oppførte seg ikke som jeg er vandt til. Sugde dårlig, var muskelsvak og falt bort. utseendemessig var han også anderledes enn sine fire søsken. Barnelegen var uenig, men det skal tas flere prøver. Når det er sagt: Gutten har vokst, lagt på seg masse, gir masse respons og er en livlig og fornøyd snuppas! Så jeg har litt mer ro i sjelen... Dagene går mest til hyppig amming og litt husarbeid. Ettermiddagene tar jeg min toåring med ut eller på besøk, så vi kan gjøre noe ilag. Ble endel sjalusi. Nettene er litt slitsomme med en liten kar som bare vil sove hos mamma....forskjellige tanker om det, men jeg greier ikke la være... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7412689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
t-79 og Jakob+ spire:) Skrevet 10. desember 2006 #10 Del Skrevet 10. desember 2006 Så spennende å høre hvordan dere har det med bebisene Vi har kommet hjem i dag vi da, etter en uke på sykeuset..... så har ikke fått så masse rutiner ennå.... men det er utrolig godt å være hjemme!!!!!!! Lillegutt har fått taket på suginga nå han var ikke sugevillig de to første døgnene, så vi sleit litt da- men så gikk det bedre og bedre, og nå er det helt bra!! Så jeg ammer ofte da, for å få opp melkeproduksjon ohg vekt på den lille... annenhver el tredjehver time gir jeg mat.... må vekke han om natta for å gi Han sover også masse, men har heldigvis begynt å være litt mer våken nå, han var altfor slapp når han hadde gulsott- ville ikke spise eller noen ting.. han har nå amme mønster som i magen, våken om formiddagen og rolig om kvelden!! Blir spennende å se hvordan vi får ting til her hjemme, gleder meg masse til tiden fremover!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7415929 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøtsi Skrevet 11. desember 2006 #11 Del Skrevet 11. desember 2006 Lille gullet vårt har allerede blitt 5 uker (egentlig termin var 3. desember), så føler vi så smått begynner å få litt rutiner nå. Våkner som regel hver 3 time om natten for å få mat, men sovner rimelig greit om kvelden sånn mellom 23 og 01 en gang. Så er han veldig våken om formiddagen, for så å sove mye resten av dagen. Om kvelden dukker de nydelige klinkekule-øynene opp igjen, og da er han veldig selskapssyk. Vil helst ikke ligge i bagen i det hele tatt da. Om kvelden spiser han masse (uten at det gjør at han sover noe lenger sammenehengende om natta). Om dagen går det nokså nøyaktig 3 timer mellom hver gang han ber om mat, men om kvelden henger han i puppen omtrent helt til vi legger han. Jeg har heller ikke begynt å gå på veggen enda, og faktisk så tror jeg ikke at jeg kommer til å gjøre det heller. Var veldig spent på hvordan det skulle bli å gå hjemme, men det går (foreløpig) over all forventning. Storkoser meg sammen med lille gullet. Må ærlig innrømme at jeg ikke hadde trodd jeg skulle bruke så mye tid på mating, bleieskift og "pludring". Men jeg koser meg altså masse:-) Nå venter jeg bare på at det skal slutte å pøsregne hver eneste dag, så blir det riktig hyggelig med trilletur også. Ha en fortsatt fin dag jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7401690-korsn-e-d%C3%A5kkers-daga-etter-at-d%C3%A5kker-kom-heim/#findComment-7422232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå