Gå til innhold

laksrolje eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg nærmer meg med stormskritt her, men er altfor utålmodig!! har fått mange tips om å ta lakserolje for å få fortgang på fødselen. noen erfaringer med det??? hva med avførings piller? har det samme effekt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir mer 'smerte' en effekt. Kroppen setter ikke igang en fødsel før den er klar uansett, og magekramper med krafitg diaré er vel ikke det du ønsker deg mest av alt nå?

Gled deg heller over at du kan dusje når du vil, gå på do når du vil, spise middagen din mens den fortsatt er varm, har 2 ledige hender når du trenger det osv... Hvis du skjønner hvor jeg vil;)

Skrevet

Jeg har fått beskjed fra jm om å holde meg unna sånne råd - de skaper ofte mer stress for mor og barn enn faktisk effekt. Det settes gjerne klyster på sykehuset, men det er i kontrollerte former, og ETTER at fødselen er i gang! Bør ikke gjøres hjemme.

Det beste er faktisk å prøve å slappe av, finne roen. DET kan faktisk sette igang fødsel, sier JM :) Har et par tips jeg la inn på sida her før helga, skal se om jeg finner det...

Skrevet

Der fant jeg innlegget :)

"Alle kjerringrådene (fødepizza, kanel, vindusvask osv) stresser opp både mor og barn mer enn det gjør noe gagn. Jordmora mi anbefalte rett og slett avslapning.

Så derfor anbefaler jeg følgende intensivkur for å gjøre kroppen i fødemodus:

1) en god spasertur arm i arm med gubben i frisk vinterluft

2) langt, varmt bad, levende lys, ei god bok og noe drikke du liker veldig godt (iskald cola light med sitron og isbiter, eller en stor kopp kakao)

3) en kjølig dusj etter badet, der du får ryggskrubb/massasje av gubben

4) deilig sex, eller armkrok-kos med gubben

DETTE må da kunne fungere, eller hva? Om ikke annet så medfører det kanskje ei god natts søvn.... lykke til, alle fødeklare jenter :)"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...