Gå til innhold

Linda med gull i magen :)


Gøril og Jesper :)

Anbefalte innlegg

Hei, hvordan går det med deg?

lurer på om du kan hjelpe meg med noe, for det virker som om

dine reknekunnskaper er bedre enn mine...

 

Vet du hvor langt jeg er på vei??

Jeg satte inn to egg 20. nov. Et firedelt og ett tidelt.

 

I følge mine hoderekninger er jeg enten 5+0 i dag, eller

4+5...

 

Jeg skjønner ikke dette..

 

Har du tatt ny hcg?

Jeg skal ta en neste uke, føler meg ikke gravid, så tror ikke

jeg er det... Men, jeg ER jo det... Huff..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gøril! :-)

 

Jeg målte hcg på nytt i går, får kaaanskje svar på mandag sa de.

Huff, de er så trege her:-(

 

Ang. hvor langt du er på vei:

I og med at din hcg verdi er så høy, bør du ta utgangspunkt i det 10 delte egget. Og det 10 delte egget regnes for å være 3 dager gammelt.

Da må du ta utgangspunkt i 14 dager før du satte tilbake, det vil si 6.nov, og 3 dager til, (som er alderen på egget ditt) altså 3.nov.

 

Og da kommer du fram til at du er 5+1:-)

 

Du er gravid, skjønner du. Jeg har ingen symptomer jeg heller, bortsett fra en intens vondt i korsryggen, og det er ikke en symptom engang!

Æsj..

Har hatt stikkinger i en uke, men de har gitt seg.

Men jeg har ikke noe håp om at det går bra med meg, siden jeg har blødd. Jeg innbiller meg at fosteret er der, men at hjertet ikke kommer til å slå på UL den 22. Desember, slik at jeg må på utskrapning.

værste av alt er at jeg har som regel rett når jeg begynner å tenke slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg er sikker på at det kommer til å gå bra med deg.

Det er såååå mange som opplever å få blødninger i løpet

av svangerskapet, så lenge hcg stiger, så tror jeg neppe det er

fare på ferde. Det er jo en grunn for at det stiger også, ikke sant?

Jeg er sikker på at du er gravid, og at det er et hjerte som banker

den 22. des.

 

Jeg skal også på UL den dagen, så det blir spennende for oss

begge. Håper at vi begge ser at det er hjerteslag og at alt er som

det skal :)

 

Jeg tror jeg skal ta en ny hcg på tirsdag jeg. i morgen rekker jeg

det ikke, for jeg har en god det foreldresamtaler på jobben jeg

må få unnagjort. Så da går den dagen veldig fort...

 

Håper å få gjort det på tirsdag og få svaret på ons..

 

5+1 ja.. Hmm.. Ja, det hørtes bra ut :)

 

Da har jeg faktisk termin på samme dag som min mann

har bursdag..

 

Stor klem til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gøril og Linda !

 

Så kjekt med kjente her inne, er her for aller første gang og står litt beskjed i døra og titter om dere forstå bildet !

 

Gøril - for en bursdagsgave til mannen da !! og så er du lenger "på vei" enn hva du trodde også ! Grattis ! Selv er jeg 4+3 idag så jeg kommer litt etter dere.

 

Linda - så spennende med mandagen.....vi må skrive inn så snart vi kan om resultatene...

 

Jeg har da våknet opp i natt med omgangssyken ! er det mulig !! så alle planene idag om å handle julegaver og pynte litt til jul og en hel masse annet blir da satt på vent. Håper ikke dette er skadelig for spiren, om den fortsatt er der (jeg håper fortsatt, inntil motsatt er bevist)

 

Vet dere noe om det kan være skadelig? Jeg har nå ikveld fått i meg en halv loffeskive og ca. 1 glass cola iløpet av dagen.

 

Gøril du som jobber i barnehage (jeg husker rett nå ikke sant?) er vel "ekspert" på dette med omgangssyke...noen gode tips for å komme fort på beina igjen?

 

Ha en fin helg fortsatt !

 

Smittefri klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

og velkommen til 1.trim :)

 

Det er så moro når det kommer flere fra ass.befruktning her :)

 

ja, det stemmer at jeg jobber i barnehage ja, og jeg har blitt

en ekspert i å få omgangsyke... hehe..

Det finnes vel ingen fasit svar for hvordan man blir fort frisk, men

det aller aller viktigste er å få i seg nok væske.

Vann er jo ikke godt å drikke når man er kvalm, men cola er bra.

Det er også surt, så det gjør godt for magen.

Så lenge man ikke drikker for mye cola, det er jo ikke sunt..

og koffein er jo ikke bra for spiren, viss det blir for mye av det..

 

hva med å prøve med farris?? eller vann med sitron?

Jeg vet at jeg selv blir kvalm bare ved å tenke på å drikke vann

når man har omgangssyken...

 

Jeg vil ikke tro at det er skadelig for spiren din!

 

Hvordan kom du frem til terminen din forresten?

jeg er veldig i tvil om min stemmer, for nå har jeg fått

hele 3 forskjellige svar.. Så jeg må ringe klinikken å høre...

 

Klemmer, og god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ABC10!! :-)

 

Uff ja, jeg krysser fingrer og tær for oss begge!!!

Omgangssyken er ikke skadelig for fosteret, så det skal du ikke bekymre deg for:-) Da jeg var kvalm, fikk jeg i meg grønne epler, du kan kanskje prøve det? :-)

Ellers er jeg både spent og nervøs for prøven i morgen.

Men egentlig spiller det ikke noen rolle om hcg har steget, for de sier den stiger om man har svangerskap utenfor livmoren også. Æsj..

 

Nei, jeg synes både du og jeg fortjener og lykkes nå, altså.

Det er jo tragisk om vi ikke skal det, etter alt vi har vært igjennom.

Endelig et blått kryss liksom, så er ikke bekymringene over alikevel?

Finnes ikke mye rettferdighet i det:-(

 

Masse klemmer og håp om nydelige babiser på UL! :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svarene Linda og Gøril !

 

Jeg er mye bedre idag og måtte for sikkerhetsskyld ta en hjemmetest. Denne gangen ble den sterkere enn noen gang, og kom like fort som "kontroll" streken, i tillegg ble de like sterke i fargen, jeg kan vel ikke da ha hatt en SA på onsdagen?? Det er jo tydelig at hcg stiger. (men som du sier Linda det kan også være svangerskap utenfor livmoren, men hvor vanlig er det?? vi håper den er statistisk svært lav og at vi er de heldige som ikke opplever dette)

 

Jeg fikk bekskjed om å regne ut termin fra sprøytestart = 1.mensdag. Jeg startet på sprøyter på en onsdag for snart 5 uker siden og er derfor i uke 5 nå på onsdag....Om jeg har forstått det rett da.....fikk vite dette like etter at to egg var satt inn og alt gikk så fort, i løpet av 10 min, ta inn over meg at alle som ble befruktet ble delt, 4 på frys, 2 settes inn, plutselig ferdig så alle spørsmålene....enkelte detaljer kan da bli feil...men var det ikke du Linda som hadde en kjekk måte å regne "bakover" fra befruktning..? Jeg dobbeltsjekket min utregning med din og den stemte.

 

 

Ja ja Linda denne uken får vi svar på blodprøvene og neste uke er det UL.

 

Vi er alle hele tiden et skritt nærmere så lenge vi ikke har begynt å blø tenker jeg. Og jo flere positive tester av blodprøver og UL vi får jo nærmere er vi ! Jeg føler at jeg mer og mer våger å slippe håp og glede til...

 

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett, så rett, men alle disse nedturene har gjort at jeg ikke tillater meg selv å glede meg..

Men når UL er unnagjort skal jeg hyyyyle høyest av alle, det er bra å sikkert!! :-)

Jeg fikk beskjed av Ciconia og regne på denne måten, og den tror jeg stemmer ganske bra! :-)

Om man setter inn et 10 cellet egg feks, så er jo det 3 dager gammelt, sånn i utvikling. Og så plusser man på de berømte 14 dagene da:-)

Jeg er så spent så spent på hvordan det går med oss, ABC10!

Men jeg krysser fingrene ja! Dette skal gå bra:-) Jeg har hatt meg et par prater men han oppi der, så får vi håpe at både han og Nissen hører oss:-)

 

Håper du har hatt en fin kveld! :-)

 

Masse babyklemmer fra meg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ta en prat jeg og....

 

Sov godt og førstemann til å legge ut melding om hcg imorgen, er så spent for oss begge ! Skal vi legge den ut her på denne linken?

 

God natt !

 

 

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så inderlig at dere får et godt resultat, med fin stigning

av hcg..

 

Jeg krysser fingre og tær for dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda og Gøril !

 

Da har jeg endelig fått svar på blodprøvene (først spurte legekontoret om jeg var sikker på at jeg var der på fredag og tok prøve....hallo!?! og så sa de at Sykehuset ikke hadde mottatt den....ble temmelig nervøs da..)

 

Jeg er KJEMPE fornøyd !!! Jeg var på hcg 590 på fredag som jeg regner til å bli min dag 16 og det er vel bra er det ikke jenter ??

 

Jeg leser den ene oversikten etter den andre og det er litt ulike tall som det opereres med der. Men har nå snakket med Klinikken og de synes det ser bra ut så langt, men vil avvente svaret på blodprøven fra igår. Legekontoret skulle prøve å få tak i den allerede idag....

 

Det er litt av en reality-spennings-serie vi er midt oppi !!

 

Igår begynte jeg å bli kvalm, varte hele kvelden og jeg kjenner det fortsatt, + magesmerter. Jeg tar det som godt tegn !! Men er så trøtt og får nesten ikke sovet !! Er helt kaputt her, har sovet 3 timer i natt (men må legge til at jeg sov ca 2 timer etter jobben igår kveld)

 

Men jeg skal ikke klage !! Jeg er evig takknemmelig for hver dag som går, det er ingen selvfølge, rart å se de som har vært likt som oss og som ikke lenger opplever det samme.....nei livet er ikke rettferdig !

 

 

Mange klemmer fra en kvalm og gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. supert, ABC10!!! :o)

 

Nå ble jeg kjempeglad!!!! Hcg`en din er kjempebra, ingen tvil om det:-)

Jeg hadde på 175 på dag 14 jeg, så da var den vel på ca 300 på dag 16... Kanskje du har 2 inni der???? Oioioi.... :o)

 

Nei dette var hyggelig. Rene babyboomen nå!

Uff jeg også er kvalm. Men vi må ta med oss de symptomene vi får!

Er litt bekymret da, for jeg har ikke ømme pupper... Hmm...

 

Jeg fikk vondt inni meg i går da flere testet negativt. Hadde vært så gøy å hatt de her med oss!! Men de kommer etter oss, før eller senere, det er jeg sikker på! :o)

 

Masse klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Linda ! Ja tanken på to har slått meg....Var inne å leste på verdien for 1 kontra 2 stk.

 

Nå er det jo enorm svingning fra lavest til høyest verdi, så jeg treffer bra innenfor begge, men om jeg ser kun på gjennomsnittet så er det for dag 16; 235 for 1 og 411 for 2...sånn sett ligger jeg jo over gjennomsnittet for tvillinger med 590....muligheten har jo vært der hele tiden siden vi satte inn 2 egg. Vi er takknemmelige om vi bare får fullført og at det blir minst et barn ut av det, blir det to så er det en ekstra bonus......og ekstra tungt. he he men det gjør ingen verdens ting om jeg så blir sengeliggende de siste mnd. så er det helt greit mot alt det en har gått igjennom for å komme dit vi er idag!

 

Har du tenkt på at vi kommer (forhåpentligvis) til å gå høygravide i sommer...Greit med ferie i Norge da !

 

Mange klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott hcg ABC10 :)

 

jeg har vært å tatt ny blodprøve selv nå, får resultatet enten

i morgen eller på tordag.. Blir spennende..

jeg tok den fordi jeg ikke føler meg gravid..

 

Jeg har ingen symptomer, og i to netter nå har jeg

drømt at spiren har dødd i magen min.. Så jeg er bekymret...

Har sikkert ikke noe grunn, men det skal bli godt å senke skuldrene

litt i allefall... Håper på flott stigning her også :)

 

Klemmer til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda og Gøril !

 

Det er mange som ikke kjenner symptomer Gøril, selv har jeg ikke merket noe før igår.

 

Noen spyr gjennom hele svangerskapet og blir lagt inn på sykehuset for å få næring, andre går igjennom hele uten å merke noe som helst, her er det ulikt....Dette ble jo to svært ytterpunkter da. Jeg har lest et sted at det er 25% som ikke får kvalmen.

 

Jeg fikk akkurat nå svar på blodprøven og måtte inn her til dere med en gang. Det var blodprøven jeg tok i går. Fredag var den på 590 og klinikken sa at den i går burde være på 800-1000 og den ble på :

2193 !! Jeg er så glad !

 

Mange klemmer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra da, det er i allefall ingen tvil om at du er gravid.

og jeg tror faktisk at du er gravid med to små jeg.. :)

 

Gratulere så mye..

 

Da er det vel min tur å komme innom med gode nyheter i morgen

da vil jeg tro, får svar på hcg prøven da..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi!!! Dette må da være to, ABC10?????

Herligheeet så morsomt!! :o) Nå er jeg SKIKKELIG glad på dine vegne!

Hohoho, Nissen har virkelig gitt deg gaver i år! :o)

 

Masse klemmer:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei jenter:)

 

Jeg sniiiiiiker meg innom her litt jeg.....

Uæææh, nesten litt ekkelt å være her inne på en måte? :)

 

Men dere, hvor langt er dere på vei nå?

Jeg er 4+6 idag, altså blir det 5 uker imorgen. Skal ha første UL fredag 22.desember og da er jeg vel være 6+2.

De skal klare å kunne se noe da siden hjertet har begynt å slå...

 

Herregud for julegave vi får!!!!!!!!!!!!!!

 

Håper dere alle har det bra og at dere koser dere:)

Det har egentlig ikke gått opp for meg enda dette her da, men det synker vel inn en dag...

 

 

Klemmer:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit IVF !! Jeg er selv bare på "besøk" hos Gøril og Linda...

 

Vi er jo helt like langt vi da !? Jeg tok ut mandag og satte tilbake onsdag uke 47. (skal vel regne fra sprøytestart og den hadde jeg 8/11)Og så vidt jeg kan regne ut så er jeg også 5 uker i dag den 13/12 som deg. !

 

Som deg så skal jeg også til UL neste uke, på torsdag.....vet ikke hvor mye som da vises....har ikke forventning om å se hjertet slå for det er vel først i uke 7....men jeg er VELDIG spent på om det er en eller to ! Spesielt etter hilsen fra dere 3 her inne......spennende ! Vi er takknemmelige for samme hva bare den/de holder seg på plass de neste 7-8 mnd...

 

Lykke til Ivf, Gøril og Linda !

 

PS: kanskje vi sees på "egen" Sliter - Gravid side, det hadde vært kjekt ! Ikke så lett for andre å forstå at vi har en hel masse sammen før vi kommer inn her på 1.trim. Vi er rett og slett i litt ulik situasjon, vi har vært gjennom mange prøvelser allerede før gravidetesten så nå er ikke akkurat vårt problem at vi "gruer" oss til å fortelle det akkurat..

 

Glad for at jeg har dere !!!

 

Mange klemmer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...