Gå til innhold

Bør de lære seg og sovne av seg selv med en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er bare tre uker,men er sååå lei av å måtte sitte med han til han sovner HVER gang.

Bør jeg begynne å lære han å sovne selv?

Mener ikke at han skal ligge å skrike altså...

Skrevet

Du kan jo prøve å la han ligge alene og sovne selv, men ville ikke forventet det helt store av han. Du har mange mnd/år med sengekant-sitting foran deg så du kan jo se på dette som øving før de blir trass ;)

Skrevet

Jeg har prøvd siden jenta mi var nyfødt å la henne sove i egen seng. Når hun begynner å grine har jeg tatt henne opp. Har aldri latt henne ligge å gråte. Fram til uke 7 var hun redd for å ligge alene, men plutselig en natt var det greit. Du må bare ha tålmodighet og du vil få belønning for strevet etterhvert.

Skrevet

du bør kanskje venne på sakte men sikkert JA! Jeg angrer sååå på at vi ikke gjorde det med jenta vår. Hun er 7 mnd å får helt panikk når vi forlater rommet.

Skrevet

haha, hvorfor fikk du barn da? Det er jo faktisk endel av det å ha barn, og du har bare hatt han i 3 uker. Tror du heller burde jobbe med å endre holdnigen din jeg for ellers så får du det tøft. Jaja, kanskje litt krasst svar men man kan jo begynne å lure.

Og vil si om du bare behøver å sitte der til han sovner så er du ganske heldig allerede, mange som må både ammes og bysses i søvn i den alderen...og det kan være slitsomt til tider. Pleier ikke svare så krasst men dette ble for dumt så signerer herved

Skrevet

Hm...må si jeg syntes det var unødig å svare på en slik måte. Dette er et forum hvor folk spør for å få konstruktive svar, ikke nedsettene korreksjoner av arrogante "bedrevitere". Klart et barn har godt av nærhet, oppmerksomhet og trygghet. Men de fleste barn har ikke vondt av og være trygge slik at de kan sovne uten at foreldrene har et helt kalas av gjørerier før det skal sovne. Det kan være en bjørntjeneste til dere alle:)

Skrevet

Det er helt klart en selvfølge at de lærer å sovne av seg selv. det er bare du som får det igjen med at du må vugge han i søvn hver kveld.. vend han av med det fortest mulig:)

Skrevet

jeg vil si NEI ! men det er nå når tulla mi er bltt 7 mnd og KUN sovner alene i sengen sin. Sovner ALDRI i armkroken eller inntil meg ! Noen vil nok kalle det et luksusproblem,men jeg skulle gjerne ønske hun ville sovne hos meg ! Var veldig strikte på, helt fra starten av, at hun skulle lære å sovne av seg selv....., og det har hun da også lært seg!!!

Tror nok de lærer det tidsnok uansett.....kos deg med din sovende bebi på fanget du :)

Skrevet

æ vil si ja!

vi har gjort det fra dag en å det va litt sutring først men sover nu best i sin egen seng! å har masse igjen for det! for det første sover ikke æ nå godt me han i senga.. sover me et øye åpent å blir ikke kvil av det!

har selvfølgeli hatt han i senga noen gang men om æ røre mæ så vokne han, å kan ikke ligge i samme stilling 8 tima i strekk.

men har ingen promblem me kosing på dagen! han sovne på fange mitt viss vi kose å e veldi kose gutt!! men som sakt sover best i sin egen seng!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...