Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #1 Del Skrevet 9. desember 2006 Barnet i magen har både norsk og spansk familie, og vi vil gjerne at h*n skal ha ett navn som funker godt i begge land. Har dere noen ideer på hvilke spanske navn som dere synes funker i norge, og motsatt? Vi kan naturligvis også bruke ett internasjonal navn som er i bruk over hele verden, men vil gjerne sjekke ut hvilke muligheter vi har. Har noen forslag? Vet ikke om det blir gutt eller jente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deseando...♥ Skrevet 9. desember 2006 #2 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei paa deg! Er i akkurat samme situasjon som du! (selv om jeg vel og merke bare er proever enda..) Og vi har allerede ei liste med mange navn som funker helt fint paa begge spraak. Og den deler jeg gjerne med deg: (kan legge til noen utenom ogsaa, da, som jeg vet funker, selv om de ikke er blandt mine favoritter) Amanda Amaia Andrea Amalia Alma Alva Aurora Belinda Cristina Carolina Catalina Emilia Evelina Eva Helena Isabel Inés Ingrid (faktisk!) Idaira Lucía Luisa Lydia Miriam Mireya María Marina Nadia Natalia Noelia Olivia Rebecca Silvia Sofía Sandra Tamara Valeria Verónica Vanessa Victoria Zaira Adrián Abraham Cristian David Daniél Elías Felix Gabriél Isaac Iván Isaías Julián (selv om uttalen blir veldig ulik paa begge spraak) Jacob (ikke saa vanlig paa spansk, men det gaar fint) Jónathan Lucas Luis Mathías Nicolás Oscar Pablo (ikke saerlig norsk, men det hoeres fint ut da!) Rubén Sebastián Samuel Tobias Tomás Tristan Victor Naar det endelig blir vaar tur faar vi enten en Amaia eller Miriam, eller en Elías eller Oscar. Lykke til da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Del Skrevet 9. desember 2006 Felicia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2006 #4 Del Skrevet 9. desember 2006 Carola Maria Andrea Eva Orlando Andres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. desember 2006 #5 Del Skrevet 10. desember 2006 Niño: Abel Alfonso Álvaro Andrés Antonio Carlos Cornelio Cristián David Diego Elias Emilio Emiliano Fabio Felipe Gabriel Leandro Manuel Marco Mateo Natanael Nicolao Rafael Samuel Tomás Tristán Zacarías Niña: Adela Alicia Amaya Ana Carolina Catherina Elena Elisa Elvira Emilia Felicia Felipa Herminia Ida Irma Isabela Isabel Lucia Maria Natalia Noemi Olivia Sofia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nemofish Skrevet 11. desember 2006 #6 Del Skrevet 11. desember 2006 Linde! Kjenner ei utrolig skjønn jente som heter det, og det navnet er bare sååå søtt! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Da HarViTreUnger Skrevet 11. desember 2006 #7 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva med enkle navn som Anna, Maria, Camilla, Olivia etc? Eller kanskje Ira? Synes det er fint selv og enkelt å utale på begge språk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 11. desember 2006 #8 Del Skrevet 11. desember 2006 heey! babissen i magen min blir også halvt norsk/spansk:) lucia ana-estela estrella idaira yesica kayla jamiley jamila carolina christina felicia maria theresa nicola atiana / tatiana olivia inaira soraya miguelina carmela carmen ja da kom jeg ikke på fler jentenavn... gutt: maikel juanillo (husk 2 ll = j på norsk) samuel christian felix lione (utales laione) ismael ja..hue står stille i dag gitt.. kom ikke på flere jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #9 Del Skrevet 12. desember 2006 Mariella,Marta,Elisa,Elena,Susana,Marion,Marisol,Angelica,Elisabeth ;Fernanda,Sara;Cecilia,Antonia,Lisa,Teresa,Emilia,Amalia;Andrea,Carolina,Carola,Carla,Cristina,Martina,Amanda;Daniela,Angela,Sonia;Victoria;Marta,Luisa,Pamela,AnaMaria. Mariana,Isabelle. Gutter: Daniel,Alberto,Oscar,Roberto,Leonardo,Leo,Ricardo,Eduardo,Martin,David,Alex,Tomas,Tobias,Matias,Antonio,Alfredo,Alfonso,Alonso,Oliver,Mateo,Lukas,Carlo,Carlos,Paolo,Sebastian,Christian. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BflyW Skrevet 27. desember 2006 #10 Del Skrevet 27. desember 2006 Mannen min er halvt spansk, og ble gitt navnet Roberto. Vær klar over at nordmen og spanjoler uttaler det forskjellig, så om du ikke vil at barnet skal hete "RobeTTo" som vi nordmenn sier, men RobeRto, som Spanioler sier, so ikke velg de navnene som slutter på "-rto". Mannen min irriterte seg sånn over at ingen uttalte navnet hans riktig at han endret navn da han ble 18.... Samme med navn som inneholder g etc... Angelica vil ha den harke-lyden midt inni i Spania etc... Selvom vår datter kun er 1/4 spansk tok vi samme hensyn... vi ville jo at den spanske familien skulle kunne si navnet også, så vi endte med Amaya. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå